معاون دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه با توجه به تأخیر به وجود آمده در برگزاری کلاس‌ها ترم جاری تا زمان جبران جلسات عقب افتاده تمدید می شود، گفت: موارد خاص برای «حذف ترم» بررسی می شود.

جواد علمایی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره برگزاری امتحانات در این دانشگاه به شیوه مجازی یا حضوری، گفت: تا امروز و فعلاً تصمیم بر برگزاری امتحانات به صورت حضوری است.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد افزود: اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا به این نتیجه برسد که حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها به صلاح نیست، در راستای برگزاری امتحانات به صورت مجازی تصمیم خواهیم گرفت و راه‌های آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به ارائه کامل کلاس‌های مجازی امتحانات پایان ترم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

کلاس‌های تحصیلات تکمیلی حضوری می‌شود / کاردانی و کارشناسی مجازی

علمایی با اعلام اینکه واحدها و مراکز دانشگاهی می‌توانند از تاریخ ۲۰ اردیبهشت کلاس‌های تحصیلات تکمیلی را به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند، گفت: کلاس‌های حضوری مقاطع کاردانی و کارشناسی کماکان به صورت مجازی بوده و در صورت اعلام ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر عادی شدن وضعیت، به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون ارزیابی جامع دکتری

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد درباره برگزاری آزمون ارزیابی جامع دوره دکتری تخصصی (بخش کتبی و شفاهی) نیمسال دوم ۹۹-۹۸ نیز توضیح داد و گفت: این آزمون باید ظرف مدت ۱۰ روز کاری به صورت پیوسته از ۲۸ تیرماه تا ۸ مردادماه برگزار شود.

برنامه‌ای برای کاهش شهریه نداریم / تسویه قبل از امتحانات

وی درباره اینکه آیا دانشگاه تصمیم جدیدی درباره شهریه دانشجویان این دانشگاه نگرفته است، خاطرنشان کرد: همان روال سابق همچنان ادامه دارد و با توجه به اینکه کلاس‌های مجازی در حال برگزاری است، دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستند و طبیعتاً باید تا قبل از برگزاری امتحانات تسویه کنند.

علمایی در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه تصمیمی بر حذف بخشی از دروس بالاخص دروس تخصصی ندارد، افزود: طبق قانون، ۶ نمره پایانی در اختیار استاد و برای کار کلاسی بوده و ۱۴ نمره بر روی برگه محاسبه می‌شود؛ لذا مثل دانش آموزان نیست که ۲۰ نمره بر روی برگه باشد. علاوه بر این دانشجویان می‌توانند تا ۶ واحد درسی را در صورت عدم قبولی در امتحان در سال تحصیلی بعد بدون پرداخت شهریه و اضافه بر واحدهای جدید اخذ نمایند.

موارد خاص برای «حذف ترم» بررسی می‌شود

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه تصمیم دانشگاه همچنان بر این است که حذف ترمی انجام نشود، تصریح کرد: البته در شرایط اضطرار درخواست حذف ترم کما فی السابق از سوی دانشجویان به صورت موردی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.