زاهدان - مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان از کاهش ۳ درصدی مرگ و میر و مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی در این استان طی سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان، رضا عبدی اظهار داشت: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در سال ۱۳۹۸ ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان یک هزار و ۴۲ نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد یک هزار و ۷۴ نفر بوده حدود ۳ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی طی این مدت در استان سیستان و بلوچستان ۸۵۹ نفر مرد و ۱۸۳ نفر زن بودند و بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب با ۹۸۲ فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی و ۶۰ نفر در مسیرهای درون شهری گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تعداد ۶۴ نفر بر اثر حوادث رانندگی در این استان جان خود را از دست دادند، افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۰۷ نفر بود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ تعداد مصدومین حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان نیز ۷ هزار و۵۸۹ نفر بوده است که از این تعداد یک هزار و۸۳۲ نفر زن و ۵ هزار و۷۵۷ نفر مرد بودند که این آمار نیز در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی ۷ هزار و۷۹۴ نفر گزارش شده بود حدود ۳ درصد کاهش داشته است.

عبدی تصریح کرد: همچنین در اسفند ماه سال گذشته ۵۰۵ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی این استان مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۹۷ حدود ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.