خرم‌آباد- معاون استاندار لرستان بر ضرورت چاره‌اندیشی برای رفع مشکل تورم در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسد عبدالهی امروز در جلسه بررسی تحولات قیمتی در سطح بازار و راهکارهای مربوط به آن، گفت: کشور ما به لحاظ برخی منابع غنی مانند گاز، نفت، پسته، زعفران و امثال آنها در دنیا دارای رتبه است که این ظرفیت‌ها با توجه به تحریم‌ها و ورود بیماری کرونا تحت الشعاع قرار گرفته و مشکلاتی از قبیل تورم و بیکاری را در سطح جامعه در پی داشته است.

وی، اظهار داشت: مشکل تورم استان در دو بخش قابل بررسی است اول تورم در سطح ملی و دوم استانی که باید برای رفع این مشکلات چاره اندیشی شود.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه رابطه عرضه و تقاضا در بازار باید تنظیم شود، افزود: در این رابطه باید توازن در خرید و فروش با در نظر گرفتن نیاز مردم برقرار باشد و اگر این رابطه دچار مشکل شود اثرات خود را در بازار خواهد گذاشت.

عبدالهی، تصریح کرد: در بحث کنترل بازار و قیمت‌ها، دستگاه‌های مرتبط نسبت به جمع آوری اطلاعات از قیمت تمام شده کالا در بازار برای مشتریان اقدام و در اختیار ستاد قرار دهند.

وی، بیان داشت: در راستای کنترل بازار، آن دسته از واحدهای صنفی که اقدام به احتکار، کم فروشی یا گران فروشی کرده‌اند، شناسایی و نسبت به پلمپ آنها اقدام شود.

معاون استاندار لرستان با تأکید بر لزوم دریافت نقطه نظرات مجموعه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در بحث تحولات قیمتی به عنوان مرجع، گفت: شناسایی مشکلات اقتصادی با در نظر گرفتن اولویت بندی و اهمیت موضوع، در دستور کار قرار گیرد تا بتوان ضمن آسیب شناسی، راهکارهای مناسب برای رفع آنها در نظر گرفت.