اهواز- سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان گفت: مساجد خوزستان با حفظ نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی می توانند نماز عید فطر را برگزار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین احسان فرد آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص نماز عید فطر و برنامه‌هایی که اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان در روز عید فطر خواهد داشت، اظهار کرد: برگزاری و برپایی نماز عید فطر اساساً در حوزه وظایف ستادهای نماز جمعه شهرستان‌ها است و اداره کل تبلیغات اسلامی راجع به آن برنامه و محوری که در هر شهرستان به رسم هر سال در محل مصلاهای شهرستان‌ها برگزار می‌شود نه تصمیمی می‌تواند بگیرد و نه ورودی به این مسئله داشته باشد.

وی افزود: اما برخی از مساجد سالانه اقدام به برگزاری نماز عید فطر می‌کنند از این جهت مشکلی وجود ندارد و بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور اعلام کرده است مساجد با توجه به اینکه از پراکندگی لازم در سطح شهرستان‌ها و در استان برخوردار هستند با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مانعی برای اقامه نماز جماعت ندارند.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از راه مقابله با ویروس کرونا جلوگیری از ایجاد تجمع است، بهتر است مساجد همگی اقدام به برپایی نماز نکنند تا تجمع ایجاد نشود.