جشنواره خلاقیت و استعدادیابی در حوزه گیاهان دارویی توسط ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی برگزار و برگزیدگان آن معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، نخستین جشنواره خلاقیت و استعدادیابی در حوزه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی برگزار شد. در این رویداد با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشویق جامعه دانش‌آموزی برای فعالیت بیشتر در این حوزه دنبال شد.

 شناسایی استعدادهای جوان، کمک به رشد ایده‌ها و خلاقیت جوانان و دانش‌آموزان و فرهنگ‌سازی در میان نسل جوان، از جمله اهدافی است که این رویداد  بزرگ دنبال می‌کند.

جشنواره خلاقیت و استعدادیابی در حوزه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب ایرانی، همچنین به دنبال بستر سازی برای تولد استارت آپ‌ها و تیم‌های خلاق آینده، از میان جوانان و دانش‌آموزان علاقه‌مند به این حوزه است.

اختتامیه نخستین جشنواره خلاقیت و استعدادیابی دانش آموزی در حوزه گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی و طب ایرانی، با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹  و بر اساس نظر شورای سیاست‌گذاری جشنواره، به صورت مجازی برگزار شد.

در حاشیه این جشنواره، بخش‌های مختلف رقابتی و ترویجی در قالب ارائه مقاله، طرح، عکس، روزنامه دیواری و کارسازه برگزار شد. آرش مهرآفرین، محمد ذهبی نژاد، زهرا قنبری، مبینا داوری، مبینا شعبانعلی و حنانه نصراللهی  از جمله منتخبان بخش‌های رقابتی این رویداد بودند.

در این جشنواره سراسری همچنین، طرح‌های مانند طرح، بررسی اثرات ضد میکروبی وضد سرطانی عصاره گیاه انیسون ستاره‌ای، ارائه شد.