بجنورد- استاندار خراسان شمالی ضمن اخراج نماینده یکی از بانک های استان از جلسه گفت: این بانک باید طی ۳ روز آینده مشکل تولیدکنندگانی که با این بانک سر و کار دارند را حل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی عصر یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان شمالی که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، با انتقاد از بانک‌های استان اظهار کرد: بانک‌های عامل، موظف به رفع و حل مشکلات تولید کنندگان هستند و نباید حل یک پرونده ماه‌ها به طول بینجامد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه ضمن اخراج نماینده یکی از بانک‌های استان از جلسه بیان کرد: این بانک باید طی ۳ روز آینده مشکل تولیدکنندگانی که با این بانک سر و کار دارند را حل کند و در غیر این صورت از ادامه فعالیت مدیر مربوطه جلوگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر حضور متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی در جلسه افزود: باید با حضور هر دو طرف مشکل حل شود.

شجاعی ادامه داد: ملاک ما برای حل مشکلات سرمایه گذاران، پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۳۳ هزار واحد صنفی در کشور گفت: تنها ۳ هزار از این واحدها مشمول دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ هستند لذا این موضوع به اتحادیه‌ها و اتاق اصناف جهت دریافت تسهیلات اعلام شود.

وی با اشاره به تملک بیش از ۲ هزار واحد صنفی در سطح کشور توسط بانک‌ها افزود: مدیران بانک‌ها شرایط را درک کنند و از سخت گیری های بی مورد پرهیز کنند.

شجاعی دریافت تسهیلات بانکی توسط تولیدکنندگان در مدت کوتاه را ضروری دانست و بیان داشت: مدیران به این موضوع اهمیت ویژه دهند تا ظرف مدت یک هفته پرونده‌های موجود در بانک‌ها تعیین تکلیف شود.