رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا، جلد نخست کتاب «سیمرغ: سی مصاحبه با ایران شناسان ایتالیایی» را با مشارکت مؤسسه بین المللی مطالعات مدیترانه و شرق ایتالیا (ایزمئو) منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا، جلد نخست کتاب «سیمرغ: سی مصاحبه با ایران شناسان ایتالیایی» را با مشارکت مؤسسه بین المللی مطالعات مدیترانه و شرق ایتالیا (ایزمئو) منتشر کرد. ۱۰ مصاحبه نخست کتاب «طرح تاریخ شفاهی ایران شناسان ایتالیایی» رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در ایتالیا را در بر می گیرد که علاوه بر خروجی صوتی - تصویری مطابق استانداردهای تاریخ شفاهی مرکز اسناد و کتابخانه ملی ج.ا.ایران در مجلدی با پیش گفتار اکبر قولی رایزن فرهنگی پیشین ج.ا.ایران در ایتالیا، پروفسور آدریانو روسی مدیر (ایزمئو) و ابولحسن حاتمی مجری این طرح، در قالب ۲۷۵ صفحه در سال ۲۰۲۰ م. در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه منتشر و با قیمت ۳۵ یورو روانه بازار نشر ایتالیایی زبان شده است.

محمد تقی امینی درباره این کتاب گفت: در جلد نخست این مجموعه، مصاحبه با پروفسور سیمونه کریستوفورتی، استفانو پلو، ریکاردو زیپولی، دانیله منگینی، آنا ونزان، پیئرفرانکو کالیاری، کارلو جووانی چرتی، آدریانو والریو روسی، کارلو ساکونه و فلیچتا فرارو به چاپ رسیده است.

رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا ادامه داد: این مصاحبه‌ها در قالب «طرح تاریخ شفاهی ایران شناسان ایتالیایی» بر مبنای تحقیقات و پرسشنامه‌های تهیه شده در رایزنی فرهنگی؛ توسط ابولحسن حاتمی اجرا شده، که پیاده سازی متن ایتالیایی مصاحبه‌ها و برگردان فارسی آن را نیز برعهده داشته و در نهایت، با مشارکت مؤسسه بین المللی مطالعات مدیترانه و شرق ایتالیا (ایزمئو) به چاپ رسیده است.

گفتنی است؛ توافقات اولیه جهت انتشار برگردان فارسی این مجلد توسط ناشر معتبر داخلی انجام یافته و انتشار مجلد آتی، مشتمل بر ۱۰ مصاحبه طرح «تاریخ شفاهی ایران شناسان ایتالیایی» از برنامه‌های مصوب سال ۱۳۹۹ نیز، با مشارکت مؤسسه بین المللی مطالعات مدیترانه و شرق ایتالیا (ایزمئو) در دستور کار قرار گرفته است.