سنندج - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: در صورت تخلف نانوایی‌ها، سهمیه آرد آنها قطع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد جعفری شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه اصلاح نظام یارانه آرد و نان بر لزوم تشدید نظارت‌ها بر توزیع سهمیه آرد تاکید کرد و اظهار داشت: سهمیه آرد نانوایی‌ها در اختیار این کارگروه است و در صورت تخلف، سهمیه آنها قطع خواهد شد.

در این جلسه اداره کل استاندارد و علوم پزشکی استان گزارش‌هایی از میزان سلامت نان در استان ارائه کردند که جعفری میزان بالای انطباق را نقطه مثبت نان تولیدی در کردستان عنوان کرد و افزود: باید نظارت‌ها در راستای افزایش کیفیت و رعایت کمیت نان افزایش پیدا کند.

وی خواستار تشکیل گشت مشترکی متشکل از سازمان صمت، تعزیرات، اتاق اصناف و اتحادیه خبازان استان شد و ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که مردم در برابر حق خود اعتراض نمی‌کنند لذا باید اطلاع رسانی‌ها تقویت و سیستم اداری از معترضین در برابر متخلفان حمایت کند.

جعفری در خصوص گزارش پایین بودن میزان پروتئین نان، اظهار داشت: گندم تولیدی در استان، دیم و کاملاً سلامت است اما پروتئین پایینی دارد و باید با گندم آبی ترکیب شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کارخانه‌های آرد استان از جمله بهترین کارخانه‌های کشور است، یادآور شد: تولید آرد برای هر نوع نان، استاندارد خاصی دارد که رعایت آن برای سلامتی جامعه ضروری است اما باید نظارت شود سهمیه آرد به درستی توزیع شود و مردم را به سمت مصرف آرد سبوسدار سوق دهیم.

معاون استاندار در پایان در خصوص تخصیص آرد به گرده پزی، کلانه و کولیره پزی ها، گفت: با توجه به اینکه تعداد آنها در سطح استان زیاد نیست و اغلب شاغلین آن زنان سرپرست خانوار هستند، در صورت امکان با استفاده از اختیارات این کارگروه، کماکان با قیمت قبلی آرد به آنها تحویل شود.