پارس‌آباد- امام جمعه پارس‌آباد گفت: احقاق حقوق مردم ارتباط مستقیم با قلم مطالبه‌گر خبرنگاران دارد و مردم با انعکاس مشکلات توسط خبرنگاران به مسئولین، به مطالبات و حق خود می رسند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی ظهر پنج‌شنبه در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران پارس آباد ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر به ویژه شهید محمود صارمی، عنوان کرد: خبرنگار حرفه‌ای باید مستقل و آزاد بوده و به هیچ گروهی وابسته نباشد تا بتواند خبرهای درست و صحیح را بدون جانب داری از قشر، گروه یا فرد خاصی تولید کند.

وی مردمی بودن خبرنگار را از خصوصیات مهم این حرفه دانست و افزود: خبرنگاران باید صداقت، امانتداری و تقوای الهی را در رأس شغل خودشان قرار دهند و باید شجاع، آگاه و متعهد بوده و در انعکاس خبر و اطلاع رسانی همواره خیر و صلاح جامعه را در نظر بگیرند و البته احقاق حقوق مردم از مسئولین ارتباط مستقیم با قلم مطالبه گر خبرنگاران دارد.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به اینکه اصحاب رسانه و خبرنگاران باید مطالبه‌گر باشند، تاکید کرد: خبرنگاران نقش مهمی در توسعه و پیشرفت جامعه دارند و باید خبرنگاران مشکلات و مسائل اجتماعی را منعکس کنند.

حجت الاسلام باقری بنابی ضمن تقدیر از زحمات خبرنگاران در خصوص اطلاع‌رسانی و انتقال مشکلات مردم به مسئولین، آنان را واسطه بین مردم و مسئولین معرفی کرد و گفت: خبرنگاران باید مایه امید دهی به مردم باشد و اگر اهل رسانه به وظایف خود آگاهی نداشته باشد امید در دل مردم تضعیف خواهد شد.

در پایان این جلسه خبرنگاران نیز مشکلات و دغدغه‌های خودشان را بیان کردند و امام جمعه شهرستان نیز به اهالی رسانه قول مساعدت در حد توان برای حل مشکلات این قشر زحمتکش را داد.