زاهدان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: تفاهم‌نامه همکاری مرزی بین سیستان و بلوچستان و ولایت نیمروز افغانستان به منظور رفع مشکلات تجاری در مرز «میلک» به امضا رسید.

داوود شهرکی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: به منظور افزایش همکاری‌ها و توسعه مبادلات اقتصادی و تجارت مرزی بین استان سیستان و بلوچستان و ولایت نیمروز افغانستان کمیته تجارت مرزی با حضور مقامات و مدیران دو استان در پایانه مرزی «میلک» برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: در این نشست که ریاست هیأت ایرانی را خانم دکتر زنگنه معاون استاندار سیستان و بلوچستان و رئیس هیأت افغانستانی را «عبدالنبی براهویی»، معاون والی نیمروز بر عهده داشت، در فضایی دوستانه گسترش همکاری‌ها و توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو استان مورد تاکید و توافق قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این نشست حدود ۱۳ ساعت به طول کشید، ادامه داد: امضا تفاهم‌نامه بین سیستان و بلوچستان و ولایت نیمروز افغانستان نقشه راهی برای افزایش تعاملات تجاری مرزی بین ایران و افغانستان است.

شهرکی تصریح کرد: پس از امضای این تفاهم‌نامه با ورود تعدادی از خودروی‌های ترانزیتی از کشور افغانستان به ایران از طریق مرز «میلک» پس از ۲۳ روز وقفه فعالیت این مرز به حالت عادی بازگشت.