سازمان زیباسازی شهر تهران برای طراحی دیوارنگاری جداره های پیشانی و ورودی های جانبی تونل‌ها فراخوان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، سازمان زیباسازی با هدف ارتقای بصری سیما و منظر شهری، زیباسازی مسیرهای شهری و فراهم کردن زمینه ایده پردازی و خلق تجربه‌های جدید رنگی در منظر شهری، حضور مؤثر رنگ در فضای شهری، فرصت بروز ایده‌های خلاق و بسترسازی مناسب برای حضور فعال هنرمندان و تعامل با مردم فراخوان دیوارنگاری «جداره های پیشانی و ورودی‌های جانبی تونل ها» را منتشر کرد.

در این فراخوان، استفاده از رنگ و طرح در قالب به کارگیری سطوح رنگی در کنار هم به طوری که ترکیب‌های خلاق و چشم نواز روی جداره‌ها ایجاد شود مورد تأکید است و با توجه به مخاطب سواره و خوانش سریع این جداره‌ها از طراحان انتظار می‌رود در طراحی آثار، به هماهنگی سطوح رنگی توجه و از فرم‌ها، موتیف ها و عناصر تصویری پیچیده و دارای جزئیات اجتناب کنند. ضمن اینکه ایده، طرح و ترکیب‌های رنگی پیشنهادی باید از مخاطب‌پذیری بالایی برخوردار بوده و قابلیت اجرا با رنگ را داشته باشد و هنرمندان باید هر ترکیب رنگی و جانمایی های آن را در فرم جانمایی تصویری مشخص شده و با ترتیب تعیین شده چیدمان کنند.

رعایت تمامی مقررات عرفی و حرفه‌ای در رویدادهای سازمان به ویژه عدم تعارض آثار با موازین اخلاقی و قانونی، الزامی است و بررسی، کارشناسی، تأیید یا رد طرح‌ها به عهده اعضای هیأت داوری فراخوان است.

توجه به مسائل زیست محیطی در طراحی‌ها، انتخاب مواد و مصالح و روش‌های اجرا و عملیات کارگاهی در محل اجرای آثار همچنین حضور و مشارکت مستقیم هنرمند در فرآیند اجرای اثر در فضای شهری از جمله ملزومات این فراخوان است. همچنین همه هنرمندان می‌توانند با گرایش‌های مختلف هنرهای تجسمی در این فراخوان شرکت کنند.