۲۰۲هزار و ۶۰۲ بسته پستی کتاب به ارزش ۱۶۲میلیارد و ۸۱میلیون و ۶۰۰هزار ریال در ۵ماه نخست سال جاری از طریق سامانه پست‌کتاب در طرح «عبور از کرونا با کتاب» ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، تا به حال ۲۸۸ناشر، ۱۱۹کتابفروش و ۶۹ فروشگاه اینترنتی کتاب با اجرای طرح «عبور از کرونا با کتاب»، در سامانه «پست کتاب» عضو شده و توانسته‌اند۲۰۲هزار و ۶۰۲ بسته پستی کتاب ارسال کنند.

مجموع کل هزینه پستی ارسال کتاب‌ها در طرح «عبور از کرونا با کتاب» ۱۲میلیارد و ۶۸میلیون و ۵۱۹هزار و ۹۸۳ ریال بوده که یارانه ۴میلیارد و ۹۲۲میلیون و ۳۶۲هزار و ۶۶۳ریالی به آن اختصاص پیدا کرد. همچنین، مجموع کل هزینه پستی از زمان راه‌اندازی سامانه پست‌کتاب تاکنون، ۲۲میلیارد و۲۷۲ میلیون و۸۱۳ هزار و ۴۳ ریال برآورد شده است.

پیش از برگزاری طرح «عبور از کرونا با کتاب» ۷۸هزار و ۵۷۷مرسوله در سامانه پست‌کتاب به ثبت رسیده؛ درحالی‌که در طول اجرای این طرح با افزایش ۷۲درصدی به ۲۰۲هزار و۶۰۲ مرسوله پستی رسیده است.

ناشران، کتاب‌فروشان، توزیع‌کنندگان، فروشگاه‌های اینترنتی کتاب و فعالان تولید و فروش کتاب، با پروانه کسب و کار معتبر می‌توانند برای استفاده از این تخفیف از طریق سایت خانه کتاب و ادبیات ایران ketab.ir یا سامانه posteketab.com نسبت به ثبت‌نام و عضویت اقدام کنند؛ پس از ثبت نام حداکثر طی ۲۴ ساعت پنل پستی سامانه پست کتاب در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.