رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال گفت: داورزنی خواستار ایجاد ارتباط آنلاین (توسط هدست) بین داور اول و دوم در مسابقات است که اقداماتی برای این موضوع انجام شده است، اما هنوز نهایی نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون والیبال، ابراهیم فیروزی در نشست داوران لیگ برتر مردان، با اشاره به نکات و اصول رفتاری گفت: داوران به عنوان نماینده فدراسیون در مسابقات و لیگ‌های داخلی شرکت می‌کنند و باید رفتار آنان در شان فدراسیون باشد.

وی با بیان این که هر مسابقه قوانین و مقررات خاص خود را دارد، از داوران خواست که حتما با مطالعه کامل قوانین و مقررات برای قضاوت در بازی‌ها آماده شوند.

فیروزی تصریح کرد: داوران با ذهنیت قبلی برای قضاوت در یک مسابقه حاضر نشوند. همچنین دوستی با بازیکنان و مربیان در حد معمول و طبیعی مشکلی ندارد، اما این دوستی‌ها نباید خارج از عرف باشد.

وی با تاکید بر رعایت اخلاق‌مداری در گفتار و رفتار، گفت: داوران نباید درباره عملکرد همکاران خود در گفت‌وگو با رسانه‌ها و یا فضای، ارزیابی و قضاوت داشته باشند؛ این کار پسندیده نیست.

رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال بر حفظ آمادگی جسمانی، علمی و روحی و روانی داوران برای قضاوت در لیگ برتر تاکید کرد و گفت: این موضوع را جدی بگیرید تا در مسابقات مشکلی نداشته باشید.

در ادامه این نشست، دبیر کمیته داوران فدراسیون والیبال، قوانین و مقررات داوری در لیگ برتر مردان سال ۹۹ را تشریح کرد.

فرهاد شاهمیری در پاسخ به برخی سوال‌های مطرح شده در این نشست، گفت: اگر آئین‌نامه برگزاری مسابقات را مطالعه کنید، حتما پاسخ سوال‌های خود را دریافت خواهید کرد، زیرا در آئین‌نامه مسابقات برای همه این موارد توضیح داده شده است.