عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بی نظمی و آشفتگی تابلوهای تجاری و صنفی با مشارکت و پرداخت هزینه توسط واحدهای تجاری مستقر در مناطق و محلات به راحتی قابل بهبود است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناهید خداکرمی در جلسه امروز شورای شهر با نشان دادن تصاویری از تبلیغات شهری بیان کرد: شهر تهران از نظر بصری در وضعیت آشفته و ناخوشایندی قرار دارد، که یک سری مربوط به عناصر معماری در مقیاس بزرگ مانند ساختمان‌ها است که متأسفانه بهبود نما و منظره آنها زمان طولانی می‌خواهد و یکسری هم عناصر کوچک هستند که ساماندهی و تغییر آنها با وجود آنکه ساده و کم هزینه است، نقش مؤثری در بهبود سیما و منظر شهری دارد.

وی با اشاره به اینکه از جمله این عناصر کوچک، تابلوهای تجاری و صنفی است که باید هماهنگ با سیمای شهر باشند می‌تواند سیمای شهر را شکیل تر و مطلوب‌تر به نمایش بگذارد ابراز داشت: رعایت اینکه یک تابلو چه رنگی باشد، چند درصد سطح در معرض دید واحد تجاری را در بر بگیرد،، چه فونت و ابعادی داشته باشد مهم است و نمی‌شود از فضایی که متعلق به مردم است هر طور که دلخواه است برای تبلیغات استفاده کرد.

خداکرمی گفت: این بی نظمی و آشفتگی با مشارکت و پرداخت هزینه توسط واحدهای تجاری مستقر در مناطق و محلات به راحتی قابل بهبود است.

وی ادامه داد: قطعاً هیچ واحد تجاری اجازه ندارد تا تابلویی نصب کند که برای مثال ابعاد آن بیش از ۱۵ درصد از سطح بیرونی خود باشد.

این عضو شورای شهر اظهار داشت: به همین دلیل به شهردار تهران تذکر داده می‌شود با توجه به مصوبات مربوطه از شورای اول تا چهارم (بشماره ۱۶۰۲۱۳۵۲۶۴۳۵ مورخ ۹۴/۱۰/۱۲، ۱۶۰۲۰۹۴۱۷۶۷۷. ۱۶۰۲۰۸۵۱۵۲۹۸ و ۱۶۰۱۹۰۷۱۱۶۷۴ و مصوبه اصلاحی مورخ ۰۷/‏۱۱/‏۱۳۹۷‬ شورای پنجم) علاوه بر توجه به اخذ عوارض تابلو ها، نسبت به ساماندهی تابلوهای واحدهای تجاری صنفی و اداری اقدام کند و در صدور مجوز نصب تابلو ها، طراحی، ارتفاع، فونت، رنگ، اندازه، نورپردازی، میزان بیرون زدگی و شیوه نصب تابلو در ابعاد استاندارد منطبق با بافت و هویت هر منطقه اقدام کند و ضمن جلوگیری از آشفتگی بصری برای سلامت روح و روان شهروندان و نظم بخشی به المان‌های بصری بر اساس ضوابط طراحی شهری در هر راسته اقدام عاجل به عمل آورد.