رئیس بسیج جامعه پزشکی گفت: در راستای رعایت پروتکل‌های ستاد ملی کرونا، بسیج ایستگاه‌های بهداشتی خود را در نزدیکی اغلب هیئت‌های کشور برپا و به توزیع ماسک، غربالگری عزارادان و غیره می پرداخت.

شاهین محمد صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اقدامات بسیج جامعه پزشکی در ایام محرم در راستای برگزاری مراسمات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقابله با گسترش ویروس کرونا گفت: در طول ده شب عزاداری‌های ماه محرم بسیج جامعه پزشکی با کمک نیروهای خود در بخش‌های مختلف و در راستای تحقق پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا اقدام و به عزاداران خدمت رسانی کرده است.

وی افزود: توزیع ماسک رایگان میان عزاداران در ورودی هیئت‌ها یکی از مهمترین اقدامات ما بوده که به طور میانگین در هر استان ۲ الی ۳ هزار ماسک و در کلانشهرها ۵ تا ۶ هزار ماسک توزیع شده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد: ارائه آموزش‌های بهداشتی، تذکر در راستای نکات رعایت نکات لازم و برگزاری کلاس‌های آموزشی و بهداشتی برای عزاداران از دیگر اقدامات ما بوده است.

محمد صادقی با اشاره بر حضور اعضای این نهاد در هیئت‌ها به منظور سنجش عزاداران تصریح کرد: در راستای رعایت پروتکل‌های ستاد ملی کرونا، بسیج ایستگاه‌های بهداشتی خود را در نزدیکی اغلب هیئت‌های کشور برپا کرده بود و نیروهای ما نیز در این ایستگاه‌ها به ارائه خدمات می‌پرداختند. تب سنجی عزاداران و غربالگری این افراد به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا یکی دیگر از اقداماتی بود که توسط بسیج انجام شده است.

وی ادامه داد: به علاوه اعزام پزشک و پرستار به هیئت‌ها برای نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و حضور پزشکان در هیئت‌ها برای رسیدگی به موارد اضطراری از دیگر خدمات ما بوده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی با اشاره بر نظارت بر توزیع غذاهای نذری نیز عنوان کرد: نیروهای بسیج جامعه پزشکی با حضور در مراسم‌ها یا آشپزخانه‌های بزرگ، علاوه بر نظارت بر رعایت مسئله فاصله‌گذاری اجتماعی، بر نحوه پخت، بسته بندی و توزیع غذاهای نذری در هیئت‌هایی که اقدام به توزیع غذا می‌کردند نیز نظارت داشتند.

محمد صادقی در خصوص طرح کمک مومنانه نیز خاطرنشان کرد: مرحله دوم کمک‌های مومنانه توسط بسیج جامعه پزشکی همزمان با ایام محرم انجام شد و در سراسر کشور به ویژه در نقاط محروم، کم‌برخوردار و حاشیه نشین اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی کردیم. به طوری که در برخی استان‌ها هر شب دو هزار بسته و در برخی استان‌ها به صورت یک شب در میان ۲۰۰۰ بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع می‌شد و در حال حاضر نیز طرح کمک مومنانه توسط بسیج همچنان ادامه دارد.