سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس روند بررسی پرونده بورسیه‌های وزارت علوم در کمیته فرهنگی و اجتماعی این کمیسیون را تشریح کرد.

علی خضریان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نشست امروز (سه شنبه) کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، گفت: پنجمین جلسه رسیدگی به وضعیت بورسیه‌های وزارت علوم در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل ۹۰ برگزار شد.

وی بیان کرد: در این جلسه ضمن بررسی لیست اسامی ارائه شده از وضعیت کلیه دانشجویان بورسیه از سوی وزارت علوم، بررسی برخی مصادیق و موضوع راهکار اجرایی برای حل مشکل این افراد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اعلام مسئولین وزارت علوم و بحث‌های مرتبط در وزارت مبنی بر تعامل و اراده بر حل مسئله، این امید را داریم که شاهد نتایج عملی خوبی باشیم.

خضریان تاکید کرد: جلسات به صورت پیوسته تا رسیدن به حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت و گزارشی از طرف وزارت علوم در این خصوص در حال تدوین است که در ادامه جلسات تکمیل می‌شود و در صورت لزوم به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، اعلام آمادگی کرد که در صورت صدور مجوز از سوی مجموعه‌های مرتبط و با پیگیری کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص برخی نقایص قانونی یا خلأهای قانونی، زمینه همکاری بیشتر این مجموعه فراهم شود.

وی گفت: قرار شد کمیسیون مکاتبات خود را در این زمینه صورت دهد تا مشکلی که وجود دارد رفع شود.