ری- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ری از اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در مسیر آبراهه‌های چندین روستای بخش حسن آباد این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، ضیا نصرتی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در مسیر آبراهه‌های چندین روستای بخش حسن آباد این شهرستان خبر داد.

وی اظهار داشت: با توجه به اهداف مورد نظر در اجرای این پروژه‌ها این اقدامات با هدف کنترل روان آب‌ها و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، کاهش فرونشست زمین، جلوگیری از فرسایش خاک و بهبود شرایط پوشش گیاهی به مرحله اجرا درآمده است.

نصرتی افزود: در انجام این فعالیت‌ها، اقدامات مکانیکی در قالب احداث بندهای ترکیبی سنگی-ملاتی و خاکی، به حجم عملیات ۵۲ هزار مترمکعب خاکی و ۵۶۰۰ مترمکعب سنگی-ملاتی و همچنین ۲۱۶۰ مترمکعب عملیات خشکه چین با اعتبار ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرایی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ری به اثرات مثبت و نتایج موفق اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری اشاره کرد و گفت: اثربخشی اجرای این طرح‌ها بسیار سریع و زود بازده بوده به طوری که در مناطقی که این اقدامات انجام شده است مهاجرت معکوس روستاییان را نیز به همراه داشته است.