عضو شورای اسلامی شهر تهران خطاب به شهردار تهران گفت: گزارش اقدامات حقوقی و قضایی در جهت استرداد حقوق شهرداری و دریافت وجوه را برای اطلاع شورا ارائه کنید.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمود میرلوحی عضو شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود خطاب به شهردار تهران گفت: باگذشت بیش از سه سال از طرح مساله املاک نجومی و گزارش بازرسی کل کشور از نحوه و میزان واگذاری تعداد قابل توجهی ملک شهرداری به افراد، مدیران سابق شهرداری و اشخاص که ارتباط اداری با شهرداری نداشته‌اند و انتظار افکار عمومی در خصوص اطلاع رسانی در این موضوع به نظر می‌رسد اقدامات لازم و مؤثر در جهت بازپس گیری حقوق شهرداری صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه مجوز تخفیف تا ۵۰ درصد قیمت کارشناسی ملک به تعاونی‌های کارکنان نمی توانسته به مدیران و اشخاصی خارج از شهرداری تعمیم داده شود. گفت: تشکیل تعاونی به نام شهرداری و اشخاصی که رابطه اداری با شهرداری نداشتند محل تأمین و بررسی حقوقی است.

میرلوحی اظهار داست: با لحاظ جوانب فوق و مطالعه فهرست ارسال شده از طرف سازمان املاک مشخص می‌شود که حدود ۲۲۰ نفره افراد تحت عناوین مختلف از این تخفیفات که برخی رقم چند میلیارد تومانی است، برخوردار شده‌اند و موضوع در شعبه ۱۵ دادرسی کارکنان دولت مطرح بوده و با توجه به پرونده اخیر و محکومیت بازپرس شعبه مذکور خواشمند است گزارش اقدامات حقوقی و قضائی در جهت استرداد حقوق شهرداری و دریافت وجوه مذکور را جهت اطلاع شورا ارائه کنید.