مدیر عامل سازمان‌ آتش نشانی از جذب آتش‌نشانان زن در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی به غیر از اطفا حریق، خدمات متعددی را به مردم ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه اطفا حریق مهم‌ترین خدمت آتش‌نشانی است، اظهار داشت: هر حادثه‌ای که شهروندان را درگیر کند و حتی آسیب‌زا نباشد، به واسطه حضور آتش‌نشان‌ها برطرف می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان تهران با اشاره به اینکه ایمنی فرمول پیچیده‌ای ندارد، عنوان کرد: هر فرد با اندکی دقت و توجه به موضوعات مختلف می‌تواند موارد مرتبط با ایمنی را پیدا کرده و آن‌ها را رعایت کند.

وی افزود: عدم رعایت ایمنی در مسائل مختلف باعث می‌شود تا افراد با ای‌کاش‌ها و حسرت‌ها تنها بمانند.

داوری با اشاره به اینکه آتش‌نشانی در حوزه تأسیسات ساختمانی با سازمان استاندارد همکاری‌های متعددی را انجام می‌دهد، عنوان کرد: مردم عزیز می‌توانند با مراجعه به وبگاه رسمی سازمان آتش‌نشانی لیست تجهیزات استاندارد و ایمنی ساختمانی را مشاهده کنند.

وی تاکید داشت: تمام تجهیزات گرمایشی – پکیج و بخاری و آب‌گرمکن – باید مُهر استاندارد داشته باشند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان تهران ادامه داد: استاندارد بودنِ تجهیزات گرمایشی بسیار مهم‌تر از قیمت آن‌ها است.

وی با اشاره به نحوه حضور بانوان در سازمان آتش‌نشانی، توضیح داد: بانوان ایرانی به طور داوطلب در امور آموزشی به سازمان آتش‌نشانی کمک می‌کنند.

داوری خبر داد: امسال اولین گروه آتش‌نشان حرفه‌ای خانم را جذب خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در بسیاری از مواقع به تناسب وضعیت حوادث و ملاحظات فرهنگی خلأ وجود بانوان در تیم‌های آتش‌نشانی احساس می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان تهران خاطر نشان کرد: تا قبل از پایان فصل پاییز فرآیند جذب بانوان آتش‌نشان به اتمام می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «روزنه» گفت: دو موضوع «پخت و پز» و «برق» مهم‌ترین عوامل آتش‌سوزی در داخل خانه هستند.

مهدی داوری با اشاره به اینکه اعضای خانواده برای مواجهه با شرایط آتش‌سوزی باید آمادگی لازم را داشته باشند، عنوان کرد: راه‌های خروج اضطراری در منازل و ساختمان‌های مختلف باید مشخص باشند.

وی با اشاره به اینکه پله‌های ساختمان همواره باید ایمن‌سازی شوند، ادامه داد: در هنگام آتش‌سوزی بالکن خانه می‌تواند محل خوبی برای پناه‌گیری باشد.