رهبر جریان ملی الحکمه عراق در واکنش به ادامه یافتن حملات راکتی به بغداد، آن را نشانه طرحی برای ویران سازی عراق و سوق دادن این کشور به سوی فتنه و درگیری دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، «سید عمار حکیم» رهبر جریان ملی الحکمه در واکنش به تداوم یافتن حملات راکتی به بغداد در یک پیام توئیتری نوشت: «تکرار هدف قرار دادن اماکن عمومی و خصوصی به ویژه در بغداد، که آخرین مورد آن شلیک گلوله به سمت خانه‌هایی در منطقه رضوانیه بود و به شهادت چندین نفر، از جمله زنان و کودکان، منجر شد، نشان دهنده وجود طرحی برای ویرانی کشور و کشاندن آن به سمت فتنه و درگیری است».

سیدعمار حکیم در ادامه می‌افزاید: «ما به شدت اینگونه اقدامات مجرمانه را محکوم می‌کنیم و طرف‌های مسئول را تشویق می‌کنیم تا به سرعت به این مسائل رسیدگی کرده و عاملان این حملات را شناسایی کرده و به دست عدالت بسپارند و همچنین در برابر کسانی که اعتبار کشور را به خطر می‌اندازند، سستی و کوتاهی نکنند».

این در حالی است که «نوری المالکی» رئیس ائتلاف پارلمانی دولت قانون نیز در واکنش به حمله راکتی بغداد در یک پیام توئیتری نوشت: «امروز با ناراحتی و تأسف بسیار نتیجه حمله موشکی که منطقه ابوغریب را هدف قرار داده و به کشته و زخمی شدن شماری از اعضای یک خانواده منجر شد، دریافت کردیم. این حمله مُهر تاییدی بر این موضوع ست که دشمنان عراق به اقدامات جنایت‌کارانه خود ادامه می‌دهند و بر این کار که ابزاری تخریبی بوده و مردم عراق و امنیت و منافع آنها را هدف قرار می‌دهد، اصرار می‌ورزند».