تعدادی از فیلم های کلاسیک برگزیده قرن بیستم با اجرای مریم نشیبا گوینده و مجری پیشکسوت رادیو و تلویزیون در برنامه «جعبه موسیقی» رادیو نمایش پخش می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، برنامه «جعبه موسیقی» که به تحلیل فیلم و موسیقی اختصاص دارد، ۱۰ فیلم برتر سینمای کلاسیک را از هفته آینده بررسی می کند.

 در این برنامه تحلیل موسیقی و داستان فیلم به شکلی جذاب برای مخاطب روایت می شود تا ظرفیت های پیوند موسیقی و فیلم و نحوه استفاده از موسیقی برای افزایش غنای فیلم های سینمایی مشخص شود.

این برنامه که با تحلیل های دقیق فیلم و موسیقی توسط نویسنده، منتقد فیلم و موسیقی، صبارادمان نگاشته شده است به شکل ویژه ۱۰ فیلم برتر سینمای کلاسیک جهان را بررسی می کند.

تهیه کنندگی مجموعه «جعبه موسیقی» را انسیه سمیع پور بر عهده دارد و مریم نشیبا گوینده توانا و شهیر ایرانی نیز همه روزه آن را اجرا خواهد کرد.

در دهه فیلم های کلاسیک برنامه جعبه موسیقی که از روز ۱۰ آبان آغاز می شود و تا ۲۱ آبان (از شنبه تا چهارشنبه هر هفته) ادامه دارد، به ترتیب به فیلم های «پاپیون»، «پدرخوانده»، «دکتر ژیواگو»، «محمد رسول الله»، «کازابلانکا»، «بربادرفته»، «تعطیلات در رم»، «همشهری کین»، «هملت» و «سرگیجه» پرداخته می شود.

برنامه «جعبه موسیقی» هر روز ساعت ۱:۳۰ بامداد و بازپخش آن در ساعت ۱۳:۳۰ روز بعد با تهیه کنندگی انسیه سمیع پور، نویسندگی و تحلیل متن صبا رادمان و گویندگی مریم نشیبا از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می شود.