وزیر علوم در گفتگویی تلفنی، حادثه دلخراش تروریستی و خونین دانشگاه کابل را به سرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی در گفتگویی تلفنی، حادثه دلخراش تروریستی و خونین دانشگاه کابل را به دکتر عباس بصیر سرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان تسلیت گفت.

دکتر غلامی در این گفتگوی تلفنی اقدام تروریستی دانشگاه کابل را محکوم و با خانواده‌ها و بازماندگان دانشجویان، دولت، جامعه علمی و ملت افغانستان ابراز همدردی کرد.

وی ضمن تسلیت حادثه دلخراش تروریستی و خونین دانشگاه کابل اظهار داشت: در مبارزه همه‌جانبه با تروریسم و افراطی‌گری، ایران در کنار مردم و دولت افغانستان ایستاده است. با توجه به اشتراکات فرهنگی، دینی، جغرافیایی و زبانی دو کشور ایران و افغانستان دردمندی مردمان آن سرزمین به ویژه دانشگاهیان به شدت جامعه علمی ایران را متاثر کرده است.

دکتر غلامی تصریح کرد: این حادثه تلخ که منجر به شهادت تعداد زیادی از دانشجویان این کشور شد باعث جریحه‌دار شدن احساسات دانشگاهیان، اساتید و به‌ویژه دانشجویان در ایران شد که شاهد این امر هم ابراز همدردی‌های گسترده در فضای مجازی و ارسال پیام تسلیت و نیز حضور در محل سفارت و امضای دفتر یادبود قربانیان می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های ایران برای تحصیل طیف وسیعی از دانشجویان کشور افغانستان همواره میزبان اصلی بوده و همچنان آمادگی کامل برای پذیرش و میزبانی جوانان علاقه‌مند به علم و دانش کشور افغانستان را دارند.

گفتنی است روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته تعدادی از مدیران و معاونان بین‌الملل دانشگاه‌های کشور به نمایندگی از جامعه علمی جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور در محل سفارت افغانستان در تهران، دفتر یادبود قربانیان این اقدام تروریستی را امضاء کردند.