بوشهر - استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت اتصال استان به خط ریل سراسری گفت: تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز از نان شب برای توسعه استان بوشهر واجب‌تر است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند صبح یکشنبه در نشست شورای معادن استان بوشهر اظهار داشت: تلاش گسترده‌ای برای رفع مشکلات معادن استان بوشهر صورت گرفته و در این راستا برنامه‌های خوبی داریم.

وی خواستار توجه به توجه به خطوط گاز و ایمنی خطوط در مسیر معادن شد و ادامه داد: به منظور فعال‌سازی معادن غیرفعال استان باید فرصتی دو ماهه در اختیار آنها قرار گیرد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: در صورتی که معادن غیرفعال طی این فرصت دو ماهه در مدار بهره‌برداری قرار نگیرند، فرایند مزایده معادن و واگذاری آن به بهره بردار جدید انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت بالای اتصال استان بوشهر خط ریل سراسری اضافه کرد: در راستای تسریع در تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز دستگاه‌های مربوطه باید تلاش لازم را داشته باشند.

گراوند با اشاره به جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات راه‌آهن بوشهر طی دو سال اخیر خاطرنشان کرد: راه آهن بوشهر از نان شب برای توسعه استان بوشهر واجب‌تر است و باید برای تکمیل آن تلاش شود.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف معدن پروژه راه آهن بوشهر بیان کرد: کارگروهی ویژه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی با مدیریت معاون عمرانی استانداری برای تعیین تکلیف این معدن تشکیل خواهد شد.