بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین فروشگاه دارویی غرب افغانستان میزبان محصولات دانش‌بنیان‌های ایرانی فعال حوزه سلامت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، فرصتی برای ۲۰ شرکت‌ دانش‌بنیان فعال حوزه سلامت ایجاد شده است تا محصولات خود را در فروشگاه دائمی مرکز تجاری بزرگ دارویی و تجهیزات پزشکی در شهر هرات افغانستان که بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین فروشگاه دارویی غرب محسوب می‌شود، به فروش برسانند.

با توجه به متمرکز شدن نمایندگی‌های داروئی و تولیدکنندگان در این نقطه و اختصاصی بودن موقعیت آن به عنوان قطب اصلی صنف دارویی غرب افغانستان، عرضه و معرفی محصولات می‌تواند با سهولت بیشتری منجر به فروش به مشتریان بالقوه‌ای در این ناحیه رفت‌وآمد دارند، شود. چرا که با توجه به اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده، ساختمان مذکور تبدیل به محل اصلی تامین نیاز داروخانه‌های اصلی ولایت هرات و ولایات غربی افغانستان خواهد شد.

در این اتفاق فناورانه، تسهیلاتی از قبیل مارکتینگ، فروش و ثبت محصولات در افغانستان به کمک مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت‌های متقاضی ارائه می‌شود. شرکت هامون دانش پیشرو هم از حضور شرکت‌ها در این نمایشگاه حمایت می‌کند.

ایحاد زمینه صادرات و فروش محصولات دانش‌بنیان در دیگر کشورها، فرصتی مناسب برای شرکت‌ها است تا بتوانند بازار جهانی خود را توسعه دهند و محصولات و خدمات با کیفیتشان را به نمایش بگذارند. این کار هم یکی از فرصت‌های ایجاد شده برای شرکت‌های فعال ایران در حوزه سلامت است.