کتاب «این بدن وقف خدمت است» برگرفته از زندگینامه شخصیت ۷۵ساله صوفی «محمد میزان الرحمان» توسط گروهی از نخبگان جهانی تهیه و جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در یازدهمین شماره از ماهنامه «نشر بنگال» که با هدف رصد و پایش جامعه و فرهنگ بنگلادش در حوزه نشر کتاب طراحی شده است؛ کتاب‌های جدیدی که در بنگلادش و به زبان‌های بنگالی و یا انگلیسی به چاپ رسیده‌اند، معرفی می‌شوند.

کتاب «این بدن وقف خدمت است» که توسط سیف الاسلام خان، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا ویرایش شده، در حقیقت جمع‌آوری دیدگاه‌های نخبگان و شخصیت‌های جهانی در مورد شخصیت صوفی مسلک بنگالی «محمد میزان الرحمان» است که در ۷۵ مین سالگرد تولد ایشان توسط دانشگاه اطلاعات علم و تکنولوژی تدوین شده و در طی یک سال برای جمع آوری آن شبانه روز تلاش مستمر انجام شده و این کتاب را به چاپ رسانده‌اند و با تدوین این کتاب مراسم تقدیر و تجلیل از محمد میزان الرحمان در ۷۵ مین سالگرد تولدش برگزار شده است.

در این کتاب، پیام شخصیت‌های جهانی، مقالات، مصاحبه‌ها، یادداشت‌ها و و اشعاری در مورد این شخصیت جمع‌آوری شده است و با جمع آوری سخنرانی‌ها، مقالات و مصاحبه‌های خود ایشان، این کتاب به پایان می‌رسد.

این کتاب به ۱۹ فصل تقسیم شده است که فصل‌ها عبارت‌اند از: ۱- پیام‌ها، ۲- میزان الرحمان در دربار شریف عیسی پور، ۳- دنیای معنویت ایشان، ۴- سیر و سلوک وی، ۵- دین و فلسفه وی، ۶- علم و فرهنگ وی، ۷- خدمات اجتماعی وی، ۸- تجارت و صنعتگری، ۹- پیوند خونی وی، ۱۰- سخن رسانه‌ها، ۱۱- یادداشتها، ۱۲- مصاحبه‌ها، ۱۳- ارایه کلمات دیگران، ۱۴- مقالات انگلیسی، ۱۵- سخنرانی‌ها و مقالات وی، ۱۶- شرکتها و صنایع تولیدی وی، ۱۷- نهادهای علمی و خدماتی شرکت P.h.p وی، ۱۸- شعرهای وی ۱۹- در مراسم تجلیل تولد ۷۵ ساله وی.