خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای پنجم در راستای شفافیت طرح انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری را مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسن رسولی در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی «طرح نحوه انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته و تابعه» گفت: انتخاب حسابرسی جز اختیارات شورا بوده و کم و کیف و چگونگی آن هم مشخص است.

خزانه دار شورا بیان کرد: شورای پنجم در راستای شفافیت این طرح را مطرح کرده و در ۱۲ ماده در جهت انضباط مالی تدوین شده است. این طرح می‌تواند به مصوبه‌ای تبدیل شود که برای سال‌های بعدی هم بماند. طرح مذکور هیچ گونه پیچیدگی ندارد.

وی عنوان کرد: سابقه انتخاب حسابرس، مربوط به تهران و کلانشهرها است. این در حقیقت شهرهایی هستند که در فراخوان انتخاب حسابرس شرکت کردند و شرایط را داشته‌اند ولی در ادامه موفق نشدند که عملاً انعقاد قرارداد کنند.

رسولی افزود: در بند دو سابقه حسابرسی در شهرداری یک گام جلوتر است. منظور آن دسته از شرکت‌ها و مؤسسات هستند که دارای قرارداد انجام حسابرسی در شهرداری سازمان و مؤسسات و غیره هستند. انتخاب حسابرس شبیه مناقصه‌ای است که برگزار می‌شود. پیمانکارانی که دارای شرایط عمومی هستند، پذیرفته شده و انتخاب می‌شوند اما در میان آنها فقط یک نفر برنده نهایی می‌شود.

حسابرس شورا گفت: اگر یکی هم انتخاب شد، یعنی واجد شرایط است. ما دستمان باز نیست. برخلاف ادوار گذشته شرایط احراز را برای حسابرس مورد تأیید آوردیم. بالاترین لبه را گرفتیم و این مسئله دامنه عملیات را مشخص می‌کند. ما نمی‌توانیم از طریق رقابت انتخاب کنیم. جامعه حسابداران هم این مسئله را تأیید کرده است.