فردیس - معاون فرماندار فردیس گفت: موفقیت طرح محله‌محور در مهار کووید - ۱۹ مستلزم تعامل و همکاری شهروندان با قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در شهرستان است.

به گزارش مهر، بهزاد پرویزی ظهر پنجشنبه در جلسه تشریح اهداف و راهبردهای اجرایی طرح محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای مبارزه با کرونا و برنامه‌ریزی در نحوه انتخاب اعضای کمیته‌ها و آموزش مراقبین سلامت و کارشناسان بهداشت محیط شهرستان فردیس اظهار کرد: طرح مقابله با کووید - ۱۹ به صورت محله محور و با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره‌گیری از نیروهای بسیج و سپاه و داوطلبان مردمی اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی طرحی خانه‌محور و محله‌محور است که از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و در کل کشور اجرایی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار فردیس بیان کرد: در قالب این طرح ره‌گیری، پیگیری و مراقبت‌ها به صورت خانواده و محله‌محور صورت خواهد گرفت، البته اجرای موفق این طرح، نیازمند هماهنگی و همکاری حوزه‌های مختلف است.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح، از میزان بستری و فوت ناشی از کووید ۱۹ در شهرستان کاسته شود.

ترابی متذکر شد: موفقیت طرح محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی در مهار کووید - ۱۹ مستلزم تعامل و همکاری شهروندان با قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در شهرستان است.

استفاده از ظرفیت بسیج برای قطع زنجیره انتقال کرونا ضروری است

محمدرضا ترابی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس نیز تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم زنجیره انتقال این ویروس را قطع کنیم در کنار نظام مراقبت فعال و دقیق، همراهی‌های برون‌بخشی و مشارکت آگاهانه، مسئولانه و داوطلبانه مردم و بهره‌مندی از ظرفیت نیروی‌های داوطلب بسیجی و سفیران سلامت بسیار مهم است.

وی ضمن ارائه تعریف مختصری از اهداف قرارگاه مقابله با کرونا و برنامه‌های پیش رو با اشاره به بخش‌بندی فردیس در این طرح به سه بخش شمال و جنوب و غرب خواستار تشکیل جلسات هفتگی با رؤسای کمیته‌ها برای بررسی روند اجرای طرح، بررسی نواقص و هماهنگی جهت رفع آنها شد.

در ادامه ضمن ارائه گزارش عملکرد توسط اعضا، مسائلی نظیر بازرسی‌های انجام شده، اخطارهای کتبی و لفظی و برگ‌های تخلف صادر شده، روزبازارها، سد معبر و اقدامات صورت گرفته توسط خدمات شهری، تنظیم بازار و توزیع اقلامی نظیر مرغ گرم و منجمد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. همچنین از پیگیری‌های معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فردیس در راستای اقدامات صورت گرفته برای افزایش سهم شهرستان از اقلام مصرفی، توسط اعضای حاضر در جلسه تقدیر به عمل آمد.