زابل - فرماندار زابل گفت: وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان زابل همچنان قرمز بوده و این‌ یک‌ تهدید برای کل منطقه سیستان است.

غلامرضا گنجی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: وضعیت شهرستان زابل از نظر شیوع کرونا همچنان قرمز است و اگر مردم به نکات بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی بی‌توجهی کنند این وضعیت تهدیدی برای کل منطقه سیستان خواهد بود.

وی گفت: در هفته گذشته بازار زابل و مکان‌هایی که تجمعات در آن صورت می‌گرفت تعطیل شد و نظارت و مقابله با تجمعات احتمالی به صورت جدی و شبانه روز ادامه داشت که این محدودیت‌ها به مدت یک هفته دیگر نیز تمدید شده است.

فرماندار زابل با تاکید اینکه سلامت مردم شوخی بردار نیست، تصریح کرد: تمامی مراسمات عروسی و یا ترحیم و دیگر مناسبت‌ها که موجب تجمع افراد می‌شود لغو و با متخلفین برخورد جدی انجا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رفت و آمد هایی که از دیگر شهرستان‌های منطقه سیستان به شهر زابل انجام می‌شود نیز موجب قرمز ماندن کرونا در این شهرستان شده است، افزود: مقابله و شکست ویروس منحوس کرونا نظارت و رعایت همگانی مردم و مسئولین دیگر شهرستان‌های منطقه سیستان را می‌طلبد تا ان شاءالله در این هفته از وضعیت قرمز خارج شده و بتوانیم اوضاع کرونا را در کل منطقه سیستان به ویژه شهرستان زابل کنترل کنیم.

گنجی ادامه داد: آمار مرگ و میر بر اثر کرونا تاکنون در منطقه سیستان از مرز ۲۰۰ نفر گذشته است لذا از مردم شریف سیستان و رسانه‌ها می‌خواهیم کلیه تخلفات را در این زمینه را به ما گزارش دهند تا شاهد کم شدن آمار کرونا در منطقه باشیم.