مانور مشترک ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۱۳ و سازمان آتش نشانی با موضوع رفع بحران ناشی از آبگرفتگی و طغیان کانال جمع آوری آبهای سطحی خیابان پیروزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه در خصوص اجرای مانور آبگرفتگی معابر در این منطقه گفت: با اجرای مانور آبگرفتگی، امکان سنجی لازم و تمامی تمهیدات جهت اعزام امکانات مورد نیاز در راستای مرتفع کردن مشکلات و معضلات ناشی از آبگرفتگی صورت گرفت و تصمیمات مناسب جهت رفع بحران اتخاذ شد.

وی هدف از برگزاری این مانور را ایجاد آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران به منظور انجام واکنش مناسب در برابر حوادث احتمالی و ایجاد هماهنگی میان ارگان‌ها و سازمانهای مربوطه با ستاد مدیریت بحران منطقه، ارتقا سطح آمادگی نیروهای درون سازمانی در تمامی سطوح فرماندهی و عملیاتی اعلام کرد.

شهردار منطقه در خصوص جزئیات اجرای مانور اظهار داشت: با اعلام آبگرفتگی شدید کانال دفع آب‌های سطحی خیابان پیروزی در محله زاهد گیلانی، عوامل ناحیه و ستاد پیشگیری و مدیریت بحران منطقه و نهادهای تخصصی جهت ارزیابی و رفع خطر به محدوده اعزام شدند.

رحمان زاده ادامه داد: علت حادثه به وجود آمده مسدود شدن کانال دفع آب‌های سطحی حد فاصل اتوبان امام علی (ع) تا خیابان افروز به دلیل انباشت زباله در کانال خیابان پیروزی و آب لیفت شدن لوله‌های کانال که باعث نفوذ آب به داخل مترو خط ۴ شده است وهمچنین یکی از کارگران لایروبی اداره مسیل‌ها نیز در داخل میله دسترسی محبوس گشته است.

وی با اشاره به رفع بحران مذکور و اجرای عملیات امداد و نجات خاطر نشان کرد: در این مانور آمادگی کامل اعضای مدیریت بحران سنجش و تجهیزات و ادوات موجود، شرایط و پیامدهای ناشی از بارش‌ها بررسی، همچنین نقاط قوت و ضعف موجود در این زمینه مشخص شد.