بوشهر - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر باعث بارندگی‌هایی در نقاط مرکزی و شمالی استان شده است.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از بامداد امروز شاهد تقویت فعالیت‌های سامانه بارشی در استان بوشهر هستیم و نقاط مرکزی و شمالی استان تحت تأثیر قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز بیشترین بارش‌ها در دشتستان با ۲۸ میلیمتر بوده است و در گناوه هفت میلیمتر و در دیلم شش میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر از بارش تگرگ در برخی نقاط شهرستان دشتستان خبر داد و اضافه کرد: تا اواخر وقت امروز بارش باران در استان ادامه دارد.

وی از کاهش دمای هوای استان بوشهر از فردا خبر داد و بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی کاهش سه تا شش درجه‌ای دما، احتمال ایجاد تنش دمایی در مزارع و باغ‌ها خصوصاً در دشتستان و جم وجود دارد.

مساعدی خاطرنشان کرد: از اوایل روز یک‌شنبه ۳۰ آذر تا اواسط سه‌شنبه دوم دی به سبب وزش باد به‌نسبت شدید شمال غربی، مناطق مرکزی خلیج فارس و سواحل مرکزی و جنوبی استان مواج خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ارتفاع موج بین ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر بوده و گاهی تا دو متر می‌رسد، از دریانوردان خواست آمادگی لازم را برای رویارویی با خطرات احتمالی داشته باشند و شناورهای کوچک و سبک تا حد امکان از ترددهای دریایی خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر گفت: همچنین با توجه به روند کاهش دما در استان، به کشاورزان توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارات احتمالی در اراضی کشاورزی تدابیر لازم را بیاندیشند.