بوشهر - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: سازه محل زیست خدمه نفتکش ۱۱۳ هزارتنی افرامکس ۲ پس از آماده شدن در جزیره صدرا بر روی شناور نصب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی بوشهر، سیاوش ارجمندزاده گفت: عملیات به آب اندازی و پهلو دهی نفتکش ۱۱۳ هزار تنی افرامکس ۲ با مشارکت پنج یدک کش و دو شناور توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انجام شد.

ارجمندزاده افزود: این عملیات در مدت سه ساعت و با مشارکت چهار یدکش پرقدرت و یک یدکش معمولی و همچنین دو شناور طناب گیر جهت ایمنی بیشتر زیر نظر یک تیم راهنمای کارآمد صورت گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص این کشتی پهن پیکر عنوان کرد: کشتی نفتکش افرامکس ۲ دارای ۲۵۰ متر طول ،۴۴ متر عرض، ۲۱ متر ارتفاع و ۱۴.۸ متر آبخور است که پس از خارج سازی از داک شرکت صدرا به اسکله s۱ این مجموعه پهلو دهی داده شد.

وی تاکید کرد: یکی از پیچیدگی‌های این عملیات طول کشتی مورد نظر بود که در زمان خارج سازی از داک و چرخش در عمق کم به سمت اسکله مورد نظر با فاصله پنج متر از دیواره داک جزیره صدرا به صورت ایمن خارج سازی و چرخش داده شد.

ارجمند اضافه کرد: از دیگر پیچیدگی این عملیات عمق کم آبخور کشتی در زمان خارج سازی و پهلودهی بود که به دلیل مساحت بادگیر کشتی و متأثر بودن آن از وزش باد، تیم ارزیابی و عملیاتی ساعتی را که کمترین حجم شدت باد را داشته باشد جهت این مهم لحاظ نمودند

وی بیان کرد: در آینده نیز عملیات دریایی دیگری در خصوص نصب سازه محل زیست خدمه این کشتی انجام خواهد شد که پس از آماده شدن در جزیره صدرا بر روی شناور نصب می‌شود.