قم - خبرگزاری مهر : اولین همایش ملی مدیریت طب اسلامی روز پنجشنبه با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، دکتر غلامرضا نور محمدی دبیر علمی اولین همایش ملی مدیریت طب اسلامی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در این همایش اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی همچون آیت‌‌الله مومن، وزیر بهداشت و درمان و ... حضور خواهند داشت که موضوعاتی از قبیل مفهوم شناسی طب اسلامی، موانع و راهکارها و چشم‌انداز آینده آن بررسی می‌شود.

وی پژوهش، آموزش و درمان را سه رکن اصلی یک مکتب طبی برشمرد و با اشاره به چشم انداز آینده طب اسلامی تصریح کرد: در همایش مدیریت طب اسلامی راهکارهای راه اندازی دانشکده طب و دین و برگزاری دوره‌های آموزشی مطرح خواهد شد تا در عرصه طب و دین اقدامات منسجمی صورت گیرد.

نورمحمدی طب اسلامی را یکی از پرچالش‌ترین مباحث برشمرد و افزود: در سه دهه گذشته در عرصه طب و دین کار منسجمی در کشور صورت نگرفته است.

وی افزود: مباحثی از قبیل فلسفه پزشکی، آموزه‌های مرتبط پزشکی در اسلام، حقوق پزشکی و ... که در اسلام مورد تاکید بوده است ما را بر آن داشت تا با برگزاری این همایش مباحث مدیریتی طب اسلامی را بررسی کنیم.

نورمحمدی تاکید کرد: از نظر اسلام هر کسی که در زمینه درمان روح و جسم انسان فعالیت دارد باید صلاحیت کافی را داشته باشد ولی متاسفانه مدیریت منسجم و تعریف دقیقی از طب اسلامی در کشور وجود ندارد و این امر موجب شده تا برخی افراد از باورها و فرهنگ اسلامی مردم سو استفاده کنند که باید جلوی فعالیت این افراد گرفته شود.

اکرم حیدری دبیر کمیته اجرایی این همایش نیز با بیان این‌که 50 مقاله به دبیرخانه همایش مدیریت طب اسلامی ارسال شده است افزود: 6 مقاله برتر به صورت سخنرانی و 11 مقاله نیز به صورت پوستر در همایش ارائه می‌شود.

اولین همایش مدیریت طب اسلامی روز پنجشنبه در سالن مفتح دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار خواهد شد.