علی سلطانی مسئول بخش توانبخشی در آستان قدس حسینی گفت: کادر توانبخشی وابسته به این بخش، با همکاری مربیان و اساتید تحصیل کرده، با طرح‌ها و برنامه‌هایی کارآمد مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با رهنمودهای مستقیم نماینده آیت الله سیستانی و متولی شرعی آستان قدس حسینی، شیخ عبدالمهدی کربلایی، بخش هماهنگی و توانبخشی آموزشی مؤسسات توانبخشی وابسته به آستان قدس حسینی توجه به کودکان مبتلا به اوتیسم را در استان کربلا و سایر استان‌های عراق در دستور کار خود قرار داده است. این اقدام با هدف ایجاد انگیزه و امید به زندگی در این کودکان انجام می‌گیرد.

علی سلطانی مسئول بخش هماهنگی و توانبخشی در آستان قدس حسینی اظهار داشت: «کادر توانبخشی وابسته به این بخش، با همکاری مربیان و اساتید تحصیل کرده، با طرح‌ها و برنامه‌هایی کارآمد مشغول به فعالیت هستند.»

وی توضیح داد: «با توجه به شرایط خاص کشور که در اثر بیماری کرونا به وجود آمده است و به منظور حفظ سلامت کودکان، یک برنامه قابل اجرا در خانه از طریق برنامه واتس‌آپ و زیرنظر مدیریت این مؤسسه آغاز شده است، تا روند پیگیری و توانبخشی این گروه مهم از کودکان در خانه‌های خود انجام شود.»

آقای سلطانی افزود: «تعداد مؤسسات توانبخشی وابسته به عراق ده مؤسسه می‌باشد که سه مؤسسه در استان کربلا قرار دارد و در هر یک از استان‌های نجف اشرف، بصره، دیوانیة، واسط، بابل، ذی قار و نیسان نیز، یک مؤسسه، مشغول ارائه خدمات به بیش از ششصد کودک هستند.

این بخش با استفاده از فناوری نوین آموزشی برای توانبخشی کودکان و حضور آنها در مدارس تلاش نموده است.

امسال بیش از پنجاه و پنج کودک موفق شدند تا دوره توانبخشی روانشناختی و علمی را با موفقیت طی کرده و وارد جامعه شوند.»

شایان ذکر است که بخش هماهنگی و توانبخشی آموزشی، وابسته به آستان قدس حسینی، پیرو رهنمودهای نماینده مرجعیت عالی و متولی شرعی آستان قدس حسینی، شیخ عبدالمهدی کربلایی، اقدام به آموزش رایگان تعداد زیادی از کودکان خانواده‌های شهدا، جانبازان و خانواده‌های آسیب پذیر کرده است. این بخش دارای کادری متخصص است و روش‌های نوینی را برای توانبخشی به کودکان مبتلا به کارگرفته است. در حال حاضر این بخش، مشغول توسعه برنامه‌های آینده خود برای افزایش ظرفیت پذیرش و ایجاد مؤسسات جدید، برای مقابله با این بیماری در کودکان است.