جلسه وبینار با دفاتر قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ وارشاد اسلامی با هدف انسجام و هماهنگی هرچه بیشتر در برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه وبینار تخصصی با کارشناسان دفاتر قرآن و عترت استان‌ها و اداره کل آموزش و توسعه مشارکت‌ها معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، با موضوع بررسی و هماهنگی‌های لازم جهت روند اجرایی برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، یکشنبه بیست و یکم دی ماه در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سیدفخرالدین اسماعیلی مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌ها در این جلسه، ضمن تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در کمیته‌های مختلف نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، رسالت اصلی دفتر آموزش را یک رسالت زیرساختی و زیربنایی دانست و گفت: برای تقویت این زیرساخت قطعاً موارد مهمی نیاز است و بی شک یکی از آن موارد در حوزه راهبری فعالیت‌های قرآنی، همراهی و همدلی هرچه بیشتر استان‌ها در برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت است.

وی با اشاره به فضای کرونایی کشور گفت: خوشبختانه، هجده دوره قبل را به صورت حضوری برگزار کردیم اما دوره نوزدهم از این حیث تفاوت دارد که شرایط کنونی کشور این اجازه را به ما نمی‌دهد و ما را مجبور کرده که به سمت برگزاری آزمون مجازی پیش برویم و طبعاً زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در این مسیر پیش قراول امور است.

اسماعیلی، تنوع و تکثر محدوده سنی شرکت کنندگان و رشته‌های گوناگون آزمون را امری بی‌بدیل، ارزشمند و از نقاط قوت این رویداد ملی دانست و خاطر نشان کرد: در این آزمون داوطلبان می‌خواهند محدوده دانش خود را در حوزه علوم قرآنی و عترت طاهره (س) محک بزند و شایسته است ما نیز جهت برگزاری آزمونی سربلند و موفقیت‌آمیز، با همراهی و همدلی مسئولین امر، این آزمون را به نحوی مطلوب و در شأن قرآن و نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌ها در بخش دیگری از سخنان خود، نقش مؤسسات قرآنی سراسر کشور را ارزشمند، تأثیرگذار و مهم توصیف کرد و تاکید کرد: وظیفه مؤسسات قرآنی کشور این است که قرآن آموزان را نسبت به دغدغه‌ها و مشکلات احتمالی در امر برگزاری آزمون مجازی تفهیم کنند و الزامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را تا حد امکان برای داوطلبان فراهم کند.

رئیس ستاد برگزاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، در پایان بر لزوم هماهنگی و همکاری هرچه بیشتر دفاتر قرآن و عترت استان‌ها با مسئولین کمیته‌های مختلف آزمون تاکید کرد.

در ادامه این جلسه کارشناسان دفاتر قرآن و عترت استان‌ها و برخی از مؤسسات مجری به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت پرداختند.

گفتنی است؛ برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت یکی از برنامه‌های مهم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که هر ساله به صورت منظم و حضوری برگزار شده است، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا این آزمون در نیمه اول اسفندماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.