قزوین- معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: شرایط شکننده‌ای را طی می‌کنیم که کوچک‌ترین غفلت، باعث می‌شود به شرایط قبل در موضوع کرونا بازگردیم.

منوچهر حبیبی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در شرایط آبی کرونایی اظهار کرد: با توجه به سرعت انتقال بیماری کرونا و وضعیت ویژه ای که در این خصوص وجود دارد نباید در بازگشایی‌ها عجله کنیم.

وی ادامه داد: میزان مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها کاهش یافته و تعداد مبتلایان و کشته‌های ما در حداقل ترین میزان ممکن است ولی شرایط شکننده‌ای را طی می‌کنیم و کوچک‌ترین غفلت، کوتاهی و عادی انگاری باعث می‌شود ما به شرایط قبل بازگردیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین یادآور شد: یک موج کرونای انگلیسی هم در دنیا اتفاق افتاده، ۵ مورد از ابتلاء در کشور شناسایی شده و خوشبختانه ما در استان هیچ موردی از این نوع بیماری نداشته‌ایم، با این حال نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که کرونای انگلیسی بیشتر جوانان و خردسالان را تحت تاثیرقرار می‌دهد و به این دلیل ما باید بازگشایی‌ها را با دقت و توجه لازم انجام دهیم.

حبیبی به دستور العمل ابلاغی وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این دستور العمل در قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا باید مورد بررسی قرار بگیرد تا منجر به تجمع نشود، تا کنون ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با شیوع بیماری کرونا هیچ‌گونه تصمیمی برای بازگشایی نگرفته است و حتی به مراکز آموزشی ابلاغ شده است که امتحاناتشان را هم به صورت برخط برگزار نمایند.

جانشین ستاد پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا استان قزوین خاطرنشان کرد: موضوع حضور کلاس اولی‌ها در کلاس‌های درس به واسطه ناآشنایی آنها با محیط آموزشی هم جز مواردی است که در جلسه آتی ستاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.