گرگان- معاون بیمه و خدمات بیمه سلامت گلستان گفت: در آذرماه امسال ۶۶۸ میلیون تومان نسخه نویسی الکترونیک و چهار میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان نسخه پیچی الکترونیک در گلستان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صحرایی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک از سال ۹۸ در گلستان آغاز شد که در مرحله نخست بخش خصوصی و مراکز طرف قرارداد شروع به کار کردند.

وی افزود: در برنامه زمان بندی، مشخص در سال ۹۹ داروخانه ها، پاراکلینیک ها (آزمایشگاه ها مراکز تصویربرداری و مراکز فیزیوتراپی) و مطلب ها نسخه پیچی و نسخه نویسی را عملیاتی کردند.

صحرایی بیان کرد: در آذر ماه سال جاری ۹۶ درصد مطب های طرف قرارداد نسخه نویسی الکترونیک انجام داده و صورتحساب خود را برای بیمه سلامت ارسال کردند.

وی از نسخه پیچی ۱۰۰ درصد آزمایشگاه‌ها طرف قرارداد خبرداد و گفت: داروخانه ها هم ۹۳ درصد نسخه پیچی انجام دادند.

صحرایی بیان کرد: در آذرماه امسال ۶۶۸ میلیون تومان نسخه نویسی الکترونیک و چهار میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان نسخه پیچی الکترونیک و در مجموع پنج میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیک در استان انجام شده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت گلستان گفت: در حال حاضر نسخه پیچی و نسخه نویسی در بخش خصوصی آغاز شده و تا پایان سال در بخش دولتی هم اجرا می شود که در ابتدا ۱۰ استان پایلوت خواهند شد.