همدان _ معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در اقدام ملی مسکن بیش از ۱۸ هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر تشکیل پرونده داده‌اند.

مجید صالحی امیر در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن فقط مربوط به اداره راه و شهرسازی نیست و انتظار است همه دستگاه‌ها اعم از شهرداری، نظام مهندسی، اداره آب، برق و گاز و… در این طرح ملی مانند طرح مسکن مهر همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن از سال گذشته اعلام شد، ادامه داد: این طرح در سه مرحله اجرا شد که بیش از ۱۸ هزار نفر ثبت نام کردند و حدود ۱۴ هزار نفر نیز واجد شرایط اولیه شدند که از آن تعداد حدود ۱۰ هزار نفر تشکیل پرونده دادند و بالغ بر ۶ هزار نفر در کل استان وجه اولیه به مبلغ ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند.

صالحی افزود: پس از ورود به مرحله چهارم شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نظیر رزن، کبودرآهنگ و فامنین مشمول ثبت‌نام شدند و از این مجموع نیز بیش از پنج هزار نفر ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به افرادی که پالایش ثبت‌نام شده‌اند و به مرحله واریز وجه رسیده‌اند، بیان کرد: این تعداد برای ما از اهمیت برخوردار هستند و برای آنها در حال برنامه ریزی هستیم.

صالحی تصریح کرد: شهرها به دو دسته بالای صد ۱۰۰ هزار نفر و زیر ۱۰۰ هزار نفر تقسیم شده است، شهر همدان بر عهده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز بر عهده بنیاد مسکن قرار داده شده است.

وی افزود: تاکنون برای بیش از یک‌هزار نفر از افرادی که در شهر همدان ثبت‌نام کرده‌اند سه الی چهار پروژه در سه شهرک شهید مدنی، شهید بهشتی و فرهنگیان به پیمان کار واگذار شده و برای بقیه ثبت نام کنندگان با دستور استاندار حدود ۶۸۰ هکتار زمین به عنوان ذخیره برای استفاده در آینده تخصیص داده شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان اظهار کرد: قرار است در ملایر نیز مقداری زمین به حریم این شهر ادغام شود که طرح به شورای عالی شهرسازی و معماری فرستاده شده که اگر مصوب شود مشکل زمین نیز در ملایر حل می‌شود.

وی تاکید کرد: عمده مشکل وضعیت زمین در شهر همدان است که اگر آن ۶۸۰ هکتار زمین به سرانه مسکونی همدان اضافه شود نقش به‌سزایی در قیمت مسکن همدان خواهد گذاشت.