دماوند- رئیس شبکه بهداشت و درمان دماوند با اشاره به اینکه از ابتدای طرح «شهید سلیمانی» در شهرستان ۱۰۷۶ مورد تست «پی.سی.آر» انجام شده گفت: از این تعداد، ۳۰۱ مورد مثبت اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیرخواه عصر چهارشنبه در نشست مدیریت بیماری کرونای دماوند که با حضور فرماندار و اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان، در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد اظهار داشت: از ابتدای طرح شهید سلیمانی در شهرستان دماوند، ۱۰۷۶ مورد تست «پی.سی. آر» انجام شده است اظهار داشت: از این تعداد، ۳۰۱ مورد مثبت اعلام شده است.

خیرخواه افزود: همچنین تعداد رپید تست در این مدت، ۵۲۰ مورد بود که ۷۶ مورد از این تعداد مثبت بود و تعداد کل فوتی‌ها در این خصوص ۴۷ مورد بود که ۲۷ مورد کرونا مثبت و مابقی مشکوک اعلام شده است.

وی در خصوص اعزام تیم بهداشت محیط با همکاری هلال احمر نیز عنوان داشت: در این زمینه ۵۱ تیم تشکیل و ۶۴۵ مورد بازرسی صورت گرفته است و در حال حاضر تعداد ۳ پایگاه نمونه‌گیری تست «پی.سی. آر» به پایگاه‌های پیشین افزوده شده که مشغول فعالیت هستند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا زمان ریشه کن شدن ویروس کرونا، شرعا و قانونا لازم است

حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند نیز د ر ادامه این نشست اظهار داشت: حفظ جان مردم برای نظام جمهوری اسلامی حائز اهمیت است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا زمان ریشه کن شدن ویروس کرونا، شرعا و قانونا لازم است.

امام جمعه دماوند در خصوص کمک‌های مومنانه گفت: از ادارات و نهادهای متولی و فرمانداری شهرستان دماوند تشکر می‌کنیم، این کمک‌ها باید ادامه داشته باشد، چرا که خسارات اقتصادی ناشی از کرونا به اقشار ضعیف بیشتر بوده است.

وی افزود: از بزرگترین معروف‌های حال حاضر، حفظ جان مردم و از بزرگترین منکرات، رعایت نکردن پروتکل‌ها است، از این رو باید امر به معروف و نهی امر منکر کرونایی را جدی بگریم.

فتاح دماوندی بیان داشت: مساجد و حسینیه‌های شهرستان دماوند در رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، کمک به کادر بهداشت و درمان و کمک مومنانه پیش قدم هستند و در بحث مدیریت کرونا باید از دوگانه سازی و مقابل هم قرار دادن گروه‌ها به شدت پرهیز کنیم و رسانه‌ها نیز این موضوع را مدنظر قرار دهند و هدف دولت و مردم، خدمت به نظام و حفظ جان مردم است؛ ما نیز همه افراد را به تبعیت از ستاد ملی مدیریت کرونا دعوت می‌کنیم.