یکی از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: ملت فلسطین در برابر واقعیت‌هایی قرار دارد که آشکار شده و تکیه آن بر روی ایستادگی و ثبات است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «داود شهاب» از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به پایان دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» گفت: ترامپ کاخ سفید را در میان خشنودی جهان از رفتن وی ترک کرد پس از آنکه سال‌های سختی بر جهان در دوره ریاست‌جمهوری وی گذشت، هر روز آن سخت و تهدیدی برای امنیت و ثبات تمام جهان بود.

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: ترامپ در طول این سال‌ها برای تحقق سیطره صهیونیسم بر قدس، کرانه باختری و جولان سوریه هر کاری می‌توانست انجام داد؛ ترامپ رفت و سرزمین برای ما باقی ماند.

وی ادامه داد: آنچه برای ترامپ و شکست نقشه‌هایش رخ داد اولین و مهم‌ترین درس برای کسانی است که روی کار می‌آیند، هیچی کسی نمی‌تواند وجبی خاک از ما بگیرد و ما را از حقمان در وطنمان محروم کند. اما درس دوم برای کسانی است که به عادی‌سازی روابط روی آوردند، آنهایی که خود را فروختند و ثروت‌های کشورشان را تقدیم ترامپ کردند. مفاد این درس آن است که شما همه چیز را از دست دادید، تلخی ننگ را نوشیدید و این در حالی است که کشورهایی که با زورگویی و هوچی‌گری آمریکا در دوره ترامپ مقابله کردند احساس پیروزی می‌کنند، قویتر شده‌اند و چالش‌ها را با قدرت و اراده پشت سر گذاشته‌اند.

شهاب تأکید کرد: ملت فلسطین در برابر واقعیت‌هایی قرار دارد که آشکار شده و تکیه آن بر روی ایستادگی و ثبات است نه مذاکرات.

وی افزود: کشورهای عربی که دست به دست ترامپ دادند از حمایت از فلسطین شانه خالی کردند و آمریکا حامیان فلسطین را تهدید به جنگ، محاصره و تحریم کرد اما ملت فلسطین ایستاده و همچنان مقاومت می‌کند.

شهاب در پایان بر موضع جهاد اسلامی مبنی بر تکیه بر مقاومت و نه به مذاکره تأکید کرد.