کتاب «مواجهه‌ فمینیسم با تکنولوژی» نوشته جودی وایسمن باترجمه‌ نوشین شاهنده در نشست هفتگی شهر کتاب، با حضور نویسنده نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «مواجهه‌ فمینیسم با تکنولوژی» نوشته جودی وایسمن باترجمه‌ نوشین شاهنده به تازگی به همت انتشارات کرگدن منتشرشده و قرار است در نشست هفتگی شهرکتاب نقد و بررسی شود.

آیا تکنولوژی به‌لحاظ جنسیتی بی‌طرف است، یا ذاتاً دارای سوگیری‌های جنسیتی است؟ آیا تکنولوژی برساخته‌ای مردانه است؟ آیا در عصر تکنولوژی که همه‌چیز متحول شده، روابط و مناسبات جنسیتی نیز تغییر کرده است؟

بسیاری از فمینیست‌ها انحصار مردانه در تکنولوژی را منبع مهم قدرت مردان و ضعف مهارت‌های تکنولوژیک زنان را عاملی مهم در وابستگی زنان دانسته‌اند. این کتاب کوششی است در راه ارائه‌ی رویکردی منسجم برای تحلیل روابط متقابل جنسیت و تکنولوژی. فصول مختلف کتاب به بررسی تکنولوژی‌های مربوط به کار دستمزدی، تولیدمثل، خانه‌داری، طراحی شهری و حمل‌ونقل اختصاص دارند و در هر فصل نقش مناسبات جنسیتی در شکل‌گیری و توسعه‌ی تکنولوژی و نیز نقش تکنولوژی در حفظ یا تغییر این مناسبات به بحث گذاشته می‌شود.

نشست هفتگی شهرکتاب در روز سه‌شنبه ۱۴ بهمن ساعت ۱۱ صبح به نقد و بررسی کتاب «مواجهه‌ی فمینیسم با تکنولوژی» اختصاص دارد که با حضور مریم نصراصفهانی، حسین شیخ رضایی و نوشین شاهنده به صورت مجازی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang و تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc دنبال کنند.