بیرجند- مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی از افتتاح ۲۷ پروژه نوسازی و تجهیز مدارس طی بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۳ پروژه افتتاح مدارس است.

محمود چاوشان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بهمن ماه سال جاری به برکت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نوسازی و تجهیز مدارس ۲۷ پروژه در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌کند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مجموع این پروژه‌ها ۲۳ هزار و ۸۱۵ متر مربع زیربنا دارد، بیان‌کرد: مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها نیز ۸۵ میلیارد تومان است.

چاوشان افزود: از این ۲۷ پروژه تعداد ۲۳ پروژه مدرسه با ۱۵۷ کلاس درس است که ۱۴ تای آن شهری و ۹ مدرسه دیگر نیز روستایی است.

وی با بیان اینکه در بهمن ماه چهار سالن ورزشی نیز در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود، گفت: یک سالن ورزشی شهری و سه سالن ورزشی دیگر نیز در روستاهای استان افتتاح می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های مهم ما برای افتتاح در بهمن ماه سال جاری پروژه حیات طیبه است، اظهار کرد: این پروژه به احتمال زیاد با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح می‌شود.

چاوشان بیان‌کرد: مجتمع حیات طیبه با ۱۰ هزار و ۲۶۳ مترمربع و اعتباری در حدود ۴۰ میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه شامل ۴۵ کلاس درس، سالن ورزشی، آمفی‌تئاتر، آزمایشگاه شیمی و فیزیک و حرفه و فن است و برای تجهیز آن نیز اعتباری در حدود چهار میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: با افتتاح این پروژه بخشی از مشکل کمبود کلاس درس در مساکن مهر بیرجند به ویژه در محدوده مهرشهر مرتفع خواهد شد.