اهواز- رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: تبدیل شدن به قطب فوتوالی آسیا از اهداف مهم است چون این رشته از رشته‌های ورزشی جذاب ساحلی و با ماهیت گردشگری ورزشی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی امیری خراسانی عصر امروز جمعه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: فوتوالی یکی از رشته‌های ورزشی جذاب ساحلی و با ماهیت گردشگری ورزشی است و این رشته یکی از پتانسیل‌های خوب ورزش ساحلی است که می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد و در آینده نیز در بازی‌های ساحلی جهانی و آسیایی و در المپیک شاهد حضور این رشته خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ترویج فوتوالی در تمام استان‌ها از برنامه‌های فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی است، افزود: این رشته به تعداد کم ورزشکاران و تجهیزات نسبت به سایر رشته‌های تیمی برخوردار است و در این وضعیت اقتصادی به طور مطمئن چنین رشته‌هایی در قالب اقتصاد مقاومتی بسیار به ما کمک می‌کند.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی بیان کرد: تبدیل شدن به قطب فوتوالی آسیا از اهداف مهم ما است و باید شاهد حضور باشگاه‌ها در این رشته باشیم تا با میزبانی مسابقات رسمی بین المللی و شرکت در مسابقات رسمی بین المللی، در آسیا قطب اصلی باشیم.

امیری خراسانی در خصوص برگزاری لیگ فوتوالی کشور گفت: برای سال آینده به علت همه‌گیری کرونا لیگ را به صورت متمرکز خواهیم داشت و در سال ۱۴۰۱ لیگ را به صورت رفت و برگشت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین دوره مسابقات جام ستارگان فوتوالی کشور امروز با قهرمانی تیم گلساپوش یزد در اهواز به پایان رسید.