گرگان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از راه‌یابی و نمایش ۱۵ اثر صنایع‌دستی هنرمندان استان در پنجمین جشنواره فجر صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد تجری اظهارکرد: ۱۵ اثر هنرمندان گلستانی در پنجمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور را یافت.

وی افزود: در این دوره از جشنواره ملی فجر صنایع‌دستی که در محل موزه ملی ایران در حال برگزاری است، ۱۵ اثر از ۶ هنرمند استان گلستان در رشته‌های زیورآلات ترکمن، جاجیم‌بافی، نساجی سنتی، رودوزی سنتی (سوزن‌دوزی شاهکوه، بخارا دوزی) به نمایش در آمده است.

تجری خاطرنشان کرد: نمایشگاه پنجمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی باهدف به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، آشنایی با هنرمندان جوان و کشف استعدادهای نو در عرصه صنایع‌دستی، ایجاد بستری برای مواجهه بی‌واسطه مخاطبان با آثار صنایع‌دستی و ارتباط با هنرمندان در حال برگزاری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اضافه کرد: آثار این جشنواره بعد از دو مرحله داوری به نمایشگاه راه پیداکرده است و در نهایت ۶ نفر موفق به دریافت سرو سیمین پنجمین فجر صنایع‌دستی و ۶ نفر موفق به اخذ دیپلم افتخار می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که در استان گلستان ۸۵ رشته صنایع‌دستی در حال تولید است و تقریباً ۳۰ هزار هنرمند در شهرهای مختلف استان مشغول به فعالیت هستند، حضور آثاری از هنرمندان گلستانی در جشنواره‌های ملی را نشان از ارزش و جایگاه بالای محصولات تولیدی هنرمندان و صنعتگران استان دانست.

تجری گفت: اختتامیه پنجمین جشنواره فجر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی که ۳۰۰ اثر از ۱۵۰ هنرمند سراسر کشور را در معرض نمایش قرار داده است در تاریخ ۱۰ اسفندماه سال‌جاری در محل موزه ملی ایران برگزار می‌شود.