کرج - نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: در بحث تراکم جمعیتی فردیس یکی از پرتراکم ترین شهرستان‌های جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عسگری شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش آینده کشور و سیمای فردای کشور است پس باید مدارس را بیش از گذشته مورد تأکید و توجه خود قرار دهیم.

وی بیان کرد: اکنون با شاخصه‌هایی که در سند تحول بنیادین ذکر شده فاصله داریم و رهبر معظم انقلاب نیز، بارها به این سند تاکید داشتند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس تصریح کرد: با کمبود سرانه فضای آموزشی مواجه هستیم اما این کمبودها باعث شده مسائل اصلی گم شوند و بحث‌های محتوایی، پرورشی و خانوادگی دانش آموز به دست فراموشی سپرده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه زیر ساختی کمبود سرانه فضای آموزشی استان البرز گویای همه چیز است اگر استان سیستان و بلوچستان محرومیت دارد تمام کشور در تلاش رفع مشکل آنها هستند. اما به البرز به عنوان استان برخوردار نگاه می‌شود باید تلاش کنیم نگاه واقعی شکل بگیرد و بودجه‌های لازم تخصیص داده شوند.

عسگری با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ کلاس بالای ۴۰ نفر دانش آموز در استان البرز وجود دارد، گفت: در بحث تراکم جمعیتی فردیس یکی از پرتراکم‌ترین شهرستان‌های جهان است.

وی ادامه داد: بیش از ۸۶ هزار دانش‌آموز در شهرستان فردیس وجود دارد و بالاترین نرخ مهاجرت کشور در این شهرستان است.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهار در مجلس با بیان اینکه در حوزه زیر ساخت‌های مدارس کارهای خوبی در ماه‌های اخیر انجام شده است، متذکر شد: البته عمدتاً با کمک مجمع خیرین صورت گرفته است ولی اداره کل نوسازی مدارس نیازمند اعتبارات جدی است تا حداقل‌های لازم را تأمین کنیم.