نشست تخصصی نقد و معرفی «نظامنامه اخلاق آموزش» با حضور معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی نشست تخصصی نقد و معرفی «نظامنامه اخلاق آموزش»، چهارشنبه ۲۰ اسفندماه از ساعت ۱۰ صبح با حضور معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

در این نشست که با همکاری این مؤسسه و معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود، علاوه بر دکتر علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم، دکتر سید حسن اسلامی اردکانی، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، دکتر حسین میرزایی، رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، دکتر امیر کشاورزیان، نایب رئیس انجمن علمی اخلاق کاربردی ایران و دکتر رضا ماحوزی، معاون پژوهشی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی نیز سخنرانی می‌کنند.

نشست تخصصی نقد و معرفی «نظامنامه اخلاق آموزش» روز چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به صورت برخط (آنلاین) برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به صفحه مؤسسه در اسکای روم به نشانی b۲n.ir/iscs یا صفحه اینستاگرام مؤسسه به نشانی instagram.com/iscs.ac.ir در این نشست شرکت کنند.

سند ملی نظام‌نامه اخلاق آموزش که توسط معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با مشاوره علمی انجمن علمی اخلاق کاربردی ایران تدوین شده، ۲۵ بهمن ماه امسال در مراسمی با حضور وزیر علوم و معاونان وی رونمایی شد.

نظامنامه اخلاق آموزش که مسئولیت پذیری اخلاقی در حوزه آموزش را حاصل سه مؤلفه حساسیت نسبت به حقوق همه صاحبان حق، شناخت تفصیلی حقوق آنان و پایبندی نظام‌مند به حقوق می‌داند، اصول اخلاقی و خط مشی‌های مرتبط با آنها را در سطح ملی بیان می‌کند. در این سند، مسئولیت‌ها و تعهدات اخلاقی در سطوح سازمانی، گروهی، فردی و فرایندها و نظام‌های حرفه‌ای بر پایه اصول اخلاقی دوازده گانه «انسجام و یکپارچگی، نقدپذیری و پاسخگویی، مشارکت طلبی، اقتدار همراه با صمیمیت، شفافیت، انصاف و عدالت، وفاداری به حقیقت، احترام به استقلال و کرامت ذاتی انسان‌ها، رازداری و حفظ حریم خصوصی، قدردانی، کیفیت و پایداری» بیان شده است.

دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند براساس این الگو شیوه نامه اجرایی خود را برای نظام نامه اخلاق آموزش تدوین کنند.