در راستای تفاهم با مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سازمان «سمت» برای سه رشتهٔ تحصیلی در خارج از کشور کتاب تولید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان سمت، رؤسای سازمان «سمت» و مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

شانزدهم اسفندماه نشست سالانه معاونت گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی در خارج از کشور که از معاونت‌های مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است برگزار شد و ضمن رونمایی از برنامه راهبردی و دستاوردهای جدید این معاونت تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری‌های علمی و پژوهشی به امضای حجت‌الاسلام محمد ذبیحی رئیس سازمان «سمت» و حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت «عتف» رسید.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه مشترک تقویت و توسعه کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی، ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خارج از کشور عنوان شده است و طرفین تفاهم‌نامه قرار است در چهارچوب اهداف، وظایف و برنامه‌ها در زمینه‌های زیر همکاری کنند:

الف) تألیف، ترجمه و تدوین کتاب‌های درسی رشته‌های زبان و ادبیات فارسی؛ ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی در خارج از کشور.
ب) تألیف، ترجمه و تدوین کتاب‌های مبنایی در حوزه علوم‌انسانی به‌ویژه در زمینه آموزش زبان و ادبیات فارسی.
ج) همکاری در زمینه نشر الکترونیک و ایجاد بستر بایسته مجازی جهت دسترسی آسان کرسی‌های وزارت علوم در خارج و رشته‌های مرتبط به کتاب‌های درسی معتبر.
د) برگزاری نشست‌ها و دوره‌های علمی، کارگاه‌های آموزشی، پژوهشی، سخنرانی‌، همایشها و … در چارچوب مورد توافق.
ه) نقد و بررسی تحلیلی کتاب‌های درسی رشته‌های موردنیاز و مرتبط.