مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی موفق به کسب رتبه اول نسبت تعداد قراردادها به دانشجویان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، دکتر قدیر رجب زاده گفت: بر اساس ارزیابی در شاخص‌های «مبلغ قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت جاری به دانشجویان پذیرش شده» و «مبلغ جذب شده قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت به تعداد کل دانشجویان پذیرش شده» مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی دربین دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی به ترتیب در رتبه‌های هشتم و ششم قرار گرفته است.

وی گفت: همچنین این مؤسسه در شاخص نسبت تعداد قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا به تعداد کل پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی رتبه دوم را کسب نموده است.

وی بیان کرد: مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از سال ۱۳۹۰ بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس ارائه مستندات طرح‌های کاربردی و صنعتی، اقدام به پذیرش دانشجویان دکتری در رشته صنایع غذایی کرده است و در حال حاضر ۴۱ دانشجوی دکتری پژوهش محور در این مؤسسه در حال تحصیل بوده و تاکنون ۳۲ نفر نیز در ۴ گرایش صنایع غذایی، شیمی مواد غذایی، زیست فناوری مواد غذایی و فناوری مواد غذایی فارغ التحصیل شده اند.

رجب زاده با تاکید بر رویکرد دانشگاه‌های نسل سوم افزود: رویکرد اصلی این مؤسسه، تربیت نیروی انسانی متخصص، خلاق و کارآفرین با تکیه بر کیفیت آموزش و پژوهش بر پایه طرح‌های نوآور و تقاضامحور صنعتی است.
وی گفت: ارتقا مهارت‌های علمی و تخصصی دانشجویان به منظور رفع نیازهای مختلف صنعت غذا و تولید دانش فنی متناسب با نیازهای جامعه و صنعت، از دیگر اهداف این مؤسسه در تربیت دانشجویان دکتری به شمار می‌رود.

به گفته وی، مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی یکی از مراکز برتر در زمینه درآمدزایی معرفی شد.

رجب زاده همچنین ادامه داد: بر اساس این گزارش مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به عنوان یکی از مراکز برتر در زمینه درآمد زایی در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم معرفی شد.

وی افزود: در برنامه راهبردی دوم مؤسسه که به تصویب هیأت امنای منطقه ۱ پژوهشی نیز رسیده است، توسعه پژوهش‌های کاربردی، توسعه تعاملات دو سویه با بخش‌های مختلف صنایع غذایی و کمک به آنها برای حل چالش‌های علمی و تخصصی، از جمله جهت گیری های اصلی مؤسسه در برنامه راهبردی دوم (۱۴۰۰ – ۱۳۹۷) بوده و در این برنامه تعداد قراردادهای پژوهشی صنعتی و اعتبار جذب شده از محل این قراردادها از جمله شاخص‌های سنجش این راهبرد بوده است.

رجب زاده اضافه کرد: اینکه در این ارزیابی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از بین تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور در شاخص «نسبت مبلغ قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت به بودجه مرکز» در رتبه چهاردهم کشور قرار گرفته، نشان دهنده توفیق در ارتقای بهره وری و استفاده بهینه از منابع دولتی در مؤسسه به عنوان یکی از جهت گیری های اصلی در برنامه راهبردی مؤسسه می‌باشد.

وی ادامه داد: در این مدت تمام تلاش ارکان مؤسسه رسیدن به اهداف مصرح در این سند بوده و خوشبختانه گزارش منتشر شده از این ارزیابی از سوی معاونت پژوهشی وزارت عتف مؤید حرکت رو به جلو مؤسسه در جهت اهداف و برنامه هاست و یقیناً با عزم و اراده‌ای که در مؤسسه وجود دارد در سال‌های آینده شاهد گام‌های بلند تری در این رابطه خواهیم بود.