نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت‌دار لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی مبنی بر تقاضای در اولویت قرار گرفتن لایحه رتبه بندی فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی در مخالفت با این لایحه، گفت: مجلس در سالهای قبل چندین بار موضوع رتبه بندی فرهنگیان را به تصویب رسانده است و در بودجه سال ۱۴۰۰ هم دولت شش هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی فرهنگیان اختصاص داده بود که با پیگیری نمایندگان به ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی بیان کرد: امروز آموزش و پرورش به ۹۰ هزار معلم نیاز دارد و در سال ۱۴۰۴ نیاز آموزش و پرورش به معلمان به ۶۰۰ هزار نفر می‌رسد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به جای اینکه هر از چند گاهی طرح و لایحه‌ای برای فرهنگیان به تصویب برسد، لازم است کمیسیون آموزش مجلس و فراکسیون فرهنگیان یک قانون جامع به تصویب برساند تا به درد همه معلمان بخورد و مشکل آنان را حل کند.

در ادامه جلسه، محمد حسین فرهنگی در موافقت با بررسی اولویت دار این لایحه گفت: در این لایحه مواردی در نظر گرفته شده تا مشکلات فرهنگیان حل و فصل شود و ما باید به فرهنگیان این پیام را بدهیم که مطالبه آنان مورد حمایت مجلس است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه می‌بینیم که تبعیض زیادی بین بخش‌های اداری و آموزشی آموزش و پرورش و همچنین بین مدارس دولتی و غیر دولتی وجود دارد که این تبعیض‌ها باید برطرف شود و تصویب این لایحه قطعاً به این موضوع کمک می‌کند.

در ادامه جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۵۶ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۳ نماینده حاضر در جلسه با اولویت بررسی لایحه رتبه بندی فرهنگیان موافقت کردند.