معاون کتاب و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: طرح بهارانه کتاب تا ۲۳ خرداد ادامه دارد و هدف از اجرای آن‌ بالا بردن سرانه مطالعه غیرموظف است.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه رادیویی صبح و گفتگو درمورد طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ در گفتگو با آزاده نظر بلند معاون کتاب و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

نظربلند در ابتدای این‌برنامه گفت: طرح بهارانه هفدهمین دوره از طرح های فروش کتاب از طریق کتابفروشی هاست که به طرح های فصلی موسوم هستند. هدف از این‌طرح حمایت از کتابفروشی ها و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است. طرح بهارانه از دوشنبه ۱۷ خرداد آغاز شده و تا ۲۳ خرداد هم ادامه دارد.

وی افزود: ۸۶۹ کتابفروشی در کل کشور عضو این طرح هستند و خریداران می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی tarh.ketab.ir اطلاعات و نشانی کتابفروشی‌های نزدیک به محل زندگی خود را مشاهده و برای خرید اقدام کنند. طرح بهارانه و تخفیفات آن شامل کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان و تخصصی و دانشگاهی است. هدف از این‌طرح بالا بردن سرانه مطالعه غیرموظف است.

معاون کتاب و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران در ادامه گفت: کتاب‌هایی که شامل این طرح می شوند انتخاب شده و یا گردآوری شده با یک هدف خاص نیستند بلکه اگر کتاب شابک درستی داشته باشد و در بانک اطلاعاتی خانه کتاب هم ثبت شده باشد مشمول طرح خواهدبود. کتاب‌های کمک درسی و تست کنکور شامل این‌طرح نمی شوند. به جز کتاب‌های کمک درسی و کنکور، سایر رده‌های موضوعی کتاب‌ها که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب ثبت‌شده و مربوط به ۱۰ سال اخیر باشند مشمول طرح بهارانه می‌شوند.

نظر بلند در پایان گفت: ۲۰ درصد یارانه‌ای که بابت این‌طرح به خریداران در قالب تخفیف داده می‌شود، بعد از طرح به کتابفروشی‌ها بازگردانده می‌شود و هر شهروند ایرانی می‌تواند تا سقف ۲۰۰ هزار تومان از ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب در کتابفروشی‌های عضو طرح استفاده کند.