قزوین-دادستان قزوین بیان کرد: توقع می‌رود نامزدها و هواداران آن‌ها از قانون تبعیت کنند که در این صورت دستگاه قضا حامی آن‌ها است .

محمد قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در چند دوره اخیر انتخابات کشور، در قوه قضائیه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی ایجاد شده اظهار کرد: این ستاد با هدف پیشگیری از جرایم در حوزه انتخابات فعال است.

وی افزود: هدف این ستاد این است پیش از ارتکاب جرم توسط افراد به مسئله ورود کرده و با تذکر به نامزدها و ستاد آن‌ها از هرگونه جرم و تخلف احتمالی جلوگیری کند.

دادستان قزوین با اشاره به اینکه قانون حدومرز تبلیغات را مشخص کرده است، اذعان کرد: تبلیغات باید با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی و در محیط باز انجام شود و توقع می‌رود نامزدها و هواداران آن‌ها از قانون تبعیت کنند که در این صورت دستگاه قضا حامی آن‌ها است اما اگر در مسیر قانون حرکت نکنند در پرونده آن نامزد درج‌شده و ممکن است بر سرنوشت او تأثیر بگذارد.

وی در خصوص انتخابات شورا شهر قزوین اظهار کرد: انتخابات شوراها انتخاب یک پارلمان محلی است و اصلی‌ترین وظیفه شورا انتخاب شهردار است.

وی ادامه داد: اعتباراتی که در شهر قزوین است نسبت به اعتبارات استان بیشتر است و این نشان می‌دهد اگر شورای خوبی انتخاب کنیم، باعث گشایش و حل مشکلات اجتماعی شهر خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال سال مهمی است که دو انتخابات مهم در آن است و انتخابات ریاست‌جمهوری پیامد داخلی و نیز پیامد بین‌المللی دارد، بر اساس قانون اساسی رئیس‌جمهور بالاترین مقام اجرایی کشور است و درواقع عنان و اختیار کشور در دست اوست بنابراین هر رأی که در صندوق انداخته شود ارزش و اعتبار زیادی دارد.

وی در پایان یادآور شد: مردم با رأی دادن، آینده کشور را به دست خود رقم می‌زنند و اگر فرد اصلحی را انتخاب کنیم او با چینش کابینه قوی که در سطح این کشور است در راستا گام دوم انقلاب بسیار تأثیرگذار خواهد بود.